مشارکت لوک اویل در توسعه میدان‌های نفتی ایران مشروط به لغو تحریم‌هاست

مدیرعامل شرکت لوک اویل روسیه گفت: مذاکرات فنی برای توسعه میدان‌های نفتی ایران پایان یافته است و برای آغاز کار عملیاتی باید منتظر لغو تحریم‌های ایران بمانیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به وین،‌ واگیت الکپروف امروز (چهارشنبه،‌ ۱۴ آذرماه) هنگام ورود به هتل کمپینسکی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که اگر روسیه در توافق کاهش تولید نفت مشارکت کند،‌ آیا لوک‌اویل از آن تبعیت می‌کند،‌ اظهار کرد: تنها افت تولید معمول این شرکت روس مربوط به منطقه غرب سیبری است که به دلیل سرما اتفاق می‌افتد.

وی درباره این‌که آیا وزارت انرژی روسیه برای کاهش احتمالی تولید به شما اطلاعی داده است، پاسخ مثبت داد و گفت: وزارت انرژی روسیه نهاد تصمیم‌گیرنده درباره مخازن نفت و گاز این کشور است و در صورتی که دستور کاهش تولید به این شرکت بدهد،‌ از آن تبعیت می‌کنیم. 

الکپروف درباره مشارکت در توسعه میدان‌های نفتی ایران هم با تاکید بر این که روند مذاکرات فنی برای میدان‌هایی که درباره آن یادداشت تفاهم امضا کردیم، تکمیل شده است،‌ ادامه داد: برای آغاز کار باید منتظر برداشته شدن تحریم‌های ایران باشیم.

مدیرعامل لوک اویل درباره همکاری این شرکت با صنعت نفت عراق هم اظهار کرد: با توجه به این که وزیر نفت این کشور به‌تازگی منصوب شده است فردا برای نخستین بار با وی به‌منظور گسترش همکاری‌ها ملاقات خواهم کرد.

کد خبر 286061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =