۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
  • کد خبر: 286075
نشست اوپک پشت درهای بسته آغاز شد

نشست پشت درهای بسته اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، با حضور وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو این سازمان و محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به وین، نشست پشت درهای بسته سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با ترک جلسه از سوی هیئت‌های همراه وزیران نفت اوپک، امروز (پنجشنبه، ۱۵ آذرماه) و از دقایقی پیش آغاز به کار کرد. سهیل بن محمد المزروعی، وزیر انرژی و صنعت امارات ریاست این نشست را برعهده دارد.

دبیرکل اوپک در ابتدای این نشست به ارائه گزارشی درباره چشم‌انداز بازار نفت می‎پردازد؛ همچنین گزارش رئیس کمیته نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) نیز در این نشست ارائه می‌‌شود.

اعضای اوپک که با خروج قطر از این سازمان  به ۱۴ کشور کاهش می‌یابند، بعد از این نشست تصمیمات خود را در قالب بیانیه اعلام خواهند کرد.

حضور برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در وین  و دیدار او با خالد الفالح، وزیر انرژی، صنایع و منابع معدنی عربستان و همچنین توئیت اخیر ترامپ، بار دیگر این نگرانی را به وجود آورده است که برخی کشورهای عضو اوپک که طی ماه‌های گذشته با افزایش عرضه، قیمت نفت را با کاهش بیش از ۲۰ دلاری همراه کرده‎اند، بار دیگر همسو با آمریکا منافع سایر کشورهای عضو این سازمان را نادیده بگیرند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران نیز در آستانه ورود به وین، یادآور شد که اوپک، سازمانی مستقل است و بخشی از وزارت انرژی آمریکا نیست که از واشنگتن دستور بگیرد.


کد خبر 286075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =