بیانیه پایانی پنجمین نشست کشورهای عضو و غیرعضو اوپک

پنجمین نشست مشترک کشورهای تولیدکننده عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به وین، تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک امروز (جمعه، 16 آذر ماه) در وین، پایتخت اتریش گردهم آمدند و توافق کردند سطح تولید خود را کاهش دهند.

در بخشی از بیانیه پایانی این نشست آمده است: پنجمین نشست وزارتی اوپک و غیر اوپک در پی ارزیابی‌ها درباره احتمالات بازار نفت در آینده نزدیک و با توجه به تشدید نبود توازن بین عرضه و تقاضای جهانی نفت در سال 2019 میلادی، تصمیم گرفت که مجموع تولید این کشورها یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز کاهش یابد که از ژانویه سال 2019 میلادی برای یک دوره اولیه 6 ماهه قابل اجرا خواهد بود.

در ادامه بیانیه یادشده آمده: سهم اوپک و سهم داوطلبانه کشورهای غیر عضو اوپک حاضر در بیانیه همکاری، به ترتیب 800 هزار بشکه در روز (معادل 2.5 درصد کاهش) و 400 هزار بشکه (معادل 2 درصد کاهش) خواهد بود.

همچنین از کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک و غیراوپک (JMMC) خواسته شده است که بر اجرای منصفانه بیانیه یادشده نظارت کند و به این کمیته گزارش دهد.

کد خبر 286101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =