اجازه ندادیم سهم ایران از بازار نفت در درازمدت آسیب ببیند

وزیر نفت با اشاره به دستیابی به توافق کاهش تولید نفت بین کشورهای عضو و غیرعضو اوپک و معافیت ایران از مشارکت در کاهش تولید، گفت: تمام تلاش خود را به‎کار گرفتیم تا اجازه ندهیم سهم ایران از بازار نفت در درازمدت آسیب ببیند.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه در گفت‎وگو با بخش خبری ساعت 21 خبر شبکه یک صداوسیما، با بیان این مطلب افزود: آثار هر تصمیمی را می‎توان در واکنش‎های بازار مشاهده کرد. افزایش قیمت نفت نشان می‎دهد تصمیم اخیر اوپک، اثرگذار و واکنش بازار مثبت بوده است.

زنگنه ابراز امیدواری کرد که با اجرای توافق کاهش تولید نفت، بازار در ماه‎های آینده به توازن برسد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره نقش روسیه در دستیابی به این توافق گفت: واقعیت این است که در بین اعضای اوپک، عمدتا روسیه و مقداری نیز عمان اثرگذار است و آن‌طور که توافق هم صورت گرفته، 230 هزار بشکه از تعهد کاهش تولید 400 هزار بشکه‎ای کشورهای غیراوپک را روسیه عهده‎دار شده است.

به گزارش شانا، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) توافق کردند تولید خود را برای یک دوره ۶ماهه (از ابتدای سال نو میلادی) ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند، همچنین کشورهای غیراوپکی برای کاهش ۴۰۰ هزار بشکه‎ای تولید نفت به توافق رسیدند.

بر اساس این گزارش، ایران، ونزوئلا و لیبی از مشارکت در این توافق معاف شده‎اند.

بیژن زنگنه،‌ وزیر نفت در بدو ورود به وین و پیش از آن بارها تاکید کرده بود که ایران به دلیل رویارویی با تحریم‌ها به‌هیچ عنوان زیر بار توافق کاهش تولید نمی‎رود. 

کد خبر 286102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =