راهنمای برآورد هزینه طرح‎ها و پروژه‎های صنعت نفت بازنگری و تکمیل شد

دو سرفصل از راهنمای برآورد هزینه انجام طرح‎ها و پروژه‎ها در مرحله ایجاد، از سوی واحد ارزیابی هزینه طرح‎های معاونت نظارت بر بهینه‎سازی مصرف انرژی و ارزشیابی طرح‎های برنامه‎ریزی تلفیقی تکمیل شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، معاونت نظارت بر بهینه‎سازی مصرف انرژی و ارزشیابی طرح‎های برنامه‌ریزی تلفیقی این شرکت اعلام کرد: از اواخر سال ۱۳۹۳ موضوع تدوین راهنمای برآورد هزینه انجام طرح‎ها و پروژه‎ها (در مرحله ایجاد) با هدف یکسان‎سازی و به اشتراک‎گذاری تجربیات گذشته در این باره، در دستور کار قرار گرفت تا در زمان تصویب شرح نیازها، برآورد هزینه در سطح کلان (Rough Order Magnitude) یا تخمین بودجه (Budget Estimation) تسهیل شود.

به گزارش این معاونت، هم‎اکنون ویرایش دوم راهنمای نحوه برآورد هزینه احداث نیروگاه‌ها، خطوط انتقال و پست‎ها (در مرحله ایجاد) بازنگری و تکمیل شده و آماده بهره‎برداری است. در این مجموعه که با همکاری جمعی از نیروهای نخبه و باتجربه صنعت نفت تهیه شده، ضمن تکمیل و اصلاح برخی موارد درباره چگونگی برآورد هزینه خطوط انتقال نیرو، بخش‎های مهمی نیز در رابطه با نحوه برآورد هزینه پست‎های انتقال نیرو و نیروگاه‌های مورد استفاده در صنعت نفت و گاز افزوده شده است که در نوع خود جدید و مبتکرانه بوده و می‎تواند برای دست‎اندرکاران مربوطه سودمند باشد.

همچنین در ویرایش سوم از راهنمای نحوه برآورد هزینه احداث خطوط لوله دریا و خشکی (در مرحله ایجاد)، ضمن تصحیح برخی ارقام، اعداد مربوط به هزینه‎‌ها به‌روزرسانی شده که می‎تواند مورد بهره‎برداری دست‎اندرکاران و کارشناسان واحدهای برنامه‎ریزی و برآورد‌ هزینه باشد.

بر اساس این گزارش، هم‎اکنون این راهنماها در قسمت برآورد هزینه طرح‌ها و پروژه‎ها در سایت مدیریت برنامه‎ریزی تلفیقی به‌منظور بهره‎برداری فعال است.

کد خبر 286123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =