تشریح وضع اجرای طرح‎های نگهداشت و افزایش تولید در مناطق نفت‎خیز جنوب

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب وضع طرح‎های نگهداشت و افزایش تولید مخازن این شرکت را تشریح کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب، احمد محمدی درباره سازوکار اجرای قراردادهای نگهداشت و افزایش تولید توضیح داد: یک طرح جامع و یکپارچه به صورت یکجا به پیمانکار واگذار و همه اقدام‎ها با مسئولیت اجرایی و آورده مالی پیمانکار عملیاتی می‎شود. سرانجام با تکمیل هر بخش، نسبت به پرداخت هزینه اقدام خواهد شد.

وی با بیان این‎که نظارت بر روند کمی و کیفی کار به عهده کارفرما خواهد بود، گفت: هیچ‎گونه مسئولیتی برای کارفرما در قبال تامین کالا و مواردی از این دست نخواهد بود و از صفر تا صد عملیات بر عهده پیمانکار است.

این مقام مسئول ادامه داد: کارفرما به لحاظ فنی و عملیاتی بر روند اجرای کار نظارت کرده و گزارش پیشرفت هر پروژه را از پیمانکار طرف قرارداد دریافت می‎کند.

محمدی در ادامه، ارزش تقریبی قراردادهای توسعه 28 مخزن مناطق نفت‎خیز جنوب را بالغ بر 35 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تاکنون 6 مناقصه به ارزش 4 هزار میلیارد تومان نهایی شده است که اجرایی شدن آنها، تحولی عظیم را از نظر اشتغال و تقویت زیرساخت‎ها در خوزستان به وجود خواهد آورد.

وی گفت: شرکت اویک برنده مناقصه بسته میدان منصوری (آسماری) به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون تومان شده است و برندگان پنج مناقصه دیگر مجموعا به ارزش 2 میلیارد و 700 میلیون تومان برای مخزن‎های رامشیر، گچساران خامی، لالی آسماری، کبود و نرگسی نیز به ترتیب شرکت‎های اویک، ملی حفاری ایران، پتروگوهر فراساحل کیش، حفاری و اکتشاف انرژی‌گستر پارس و حفاری دانا هستند.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب با بیان این‎که سه درصد از مبلغ قرارداد برای تجهیز کارگاه و هفت درصد برای تامین و ساخت کالا و تجهیزات به پیمانکاران پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: انتظار می‎رود تا اوایل سال آینده این شش بسته عملیاتی شود.

وی با اشاره به این‎که برای هر دکل بیش‎ از 200 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد، گفت: صدها نفر در دیگر پروژه‎ها اعم از احداث لوکیشن‎ها، ساخت تاسیسات و احداث خطوط لوله به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کارگرفته می‎شوند.

به گفته محمدی، کارفرما متعهد شده که 4 درصد ارزش هر قرارداد را برای طرح‎های اولویت‎دار مسئولیت اجتماعی منطقه از جمله مقابله با ریزگردها، تقویت زیرساخت‎ها، آموزش و ... هزینه کند.

وی به حمایت از سازندگان داخلی به‌ویژه سازندگان خوزستانی اشاره کرد و افزود: نگرش مثبت پیمانکاران به ساخت و تامین کالای داخلی به شرط دارا بودن کیفیت، تا حد زیادی خیال ما را نسبت به حمایت از تولیدکنندگان داخلی آسوده کرده است و امیدوارم بتوانیم همه مایحتاج پیمانکاران را در داخل کشور تامین و صنعت نفت را به صورت کامل از کالای خارجی بی‎نیاز کنیم.

محمدی اظهار کرد: در قراردادهای توسعه و نگهداشت تولید به پیمانکاران اجازه داده شده است به شرط تامین مالی با تعهد کامل، هر یک از بسته‌های قراردادی 100 تا 300 میلیون دلاری را بدون مناقصه و پس از تائید صلاحیت اجرایی، انتخاب و قرارداد اجرای آن را امضا کنند. الزام شرکت‎ها به استفاده از نیروی انسانی بومی نیز کاملا مورد تاکید است.

کد خبر 286177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =