تداوم اجرای برنامه افزایش ظرفیت تولید نفت در آزادگان جنوبی

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از برنامه‎ریزی برای راه‎اندازی واحد فرآورش سیار میدان آزادگان جنوبی همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: با بهره‎برداری از این واحد، ظرفیت تولید نفت این میدان افزایش می‎یابد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، تورج دهقانی در سومین نشست هماهنگی با مجریان، مدیران و رؤسای این شرکت گفت: همه تلاش شرکت متن، عبور از موانع موجود و تسریع در روند اجرای پروژه‌‌هاست.

وی توسعه پروژه‌ ملی گوره_جاسک و طرح آزادگان جنوبی را از اولویت‌های شرکت متن برشمرد و اظهار کرد: با وجود تنگناهای کنونی، تنظیم روند اجرای پروژه‌های دارای اولویت در حال اقدام است.

وی گفت: طرح ملی انتقال نفت خام از گوره به جاسک با حدود ۱۰۰۰ کیلومتر خط لوله ۴۲ اینچ با حدود ۵ ایستگاه پمپاژ و مجموعه ذخیره‎سازی نفت خام در جاسک، با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تسریع در روند توسعه این طرح در اولویت قرار دارد. ساخت لوله‌های این طرح با همت مهندسان داخلی و توان شرکت‌های ایرانی در حال انجام است و امیدواریم مخازن ذخیره‌سازی نفت خام گوره نیز در سال 98 در مدار تولید قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در میدان نفتی آزادگان جنوبی با راه‎اندازی واحد فرآورش سیار، افزایش ظرفیت تولید ۵۰ هزار بشکه‌ای خواهیم داشت و امیدواریم با همت همکاران، این واحد همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بهره‎برداری شود.

کد خبر 286349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =