آمار گازرسانی در سال‎های اخیر با جهش قابل‎توجهی همراه بوده است

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از رشد قابل‎توجه آمار گازرسانی شهری و روستایی طی سال‎های اخیر خبر داد و گفت: گازرسانی به نیروگاه‌ها و صنایع و تامین منابع مالی طرح‌ها از اقدام‌های شاخص در این مدت بوده است.

به گزارش خبرنگار شانا، عصر روز چهارشنبه (28 آذرماه)، آیین تجلیل از زحمات حمیدرضا عراقی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی گاز ایران در ساختمان این شرکت با حضور حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیران ارشد صنعت گاز و مدیران عامل سابق این شرکت برگزار شد.

در این آیین، سعید مومنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، صمیمیت، صداقت، صبوری و صراحت را از ویژگی‌های بارز عراقی عنوان کرد و گفت: اولویت ندادن به منافع شخصی در برابر منافع سازمانی، اقدام‌های منحصر‌به‌فردی را در دوران مسئولیت ایشان رقم زد.

وی افزود: در این مدت، 127 شهر گازرسانی شد، همچنین روستاهایی که در این دوره گازرسانی شدند معادل عملکرد 50 ساله شرکت ملی گاز ایران بود، به گونه‌ای که تعداد روستاهای گازرسانی شده از 14 هزار روستا به بیش از 27 هزار و 200 روستا افزایش یافت.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان این‎که از سال 93، در هر روز کاری 10 روستا گازرسانی شده است، اظهار کرد: امسال شرایط تامین منابع مالی برای شرکت ملی گاز ایران، شرایطی بسیار ویژه‌ بود که خوشبختانه با حمایت ایشان این شرایط را به خوبی پشت سر گذاشتیم.

به گفته وی، گازرسانی نیروگاهی به گونه‌ای که اکنون همه نیروگاه‌های کشور غیر از یک نیروگاه از گاز طبیعی استفاده می‌کنند به همراه صرفه اقتصادی که این طرح در پی داشته است از دیگر اقدام‌های مهم طی سال‎های اخیر به شمار می‎رود.

مومنی تصریح کرد: تامین گاز مورد نیاز صنایع و مصوبات آن به همراه تمدید زمان استفاده از بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه سال 93، مدیریت گازرسانی در مواقع بحران مانند زلزله کرمانشاه و حضور مدیرعامل در مناطق آسیب‌دیده که سبب شد در مدت 48 ساعت گاز شهرها و روستاهای زلزله‌زده وصل شود و شرکت ملی گاز مورد تقدیر استاندار کرمانشاه قرار گیرد، همگی از کارهای شاخص در این مدت محسوب می‎شوند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: همچنین از وزیر نفت سپاسگزارم که دوباره به مجموعه داخلی شرکت ملی گاز ایران اعتماد کردند و شخصی که سال‌ها در بخش‌های مختلف صنعت گاز شاغل بوده به عنوان مدیرعامل جدید انتخاب شده است. انتخاب آقای تربتی به عنوان مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نویدبخش آن است که حتی یک کارشناس ساده از نقاط مرزی کشور می‌تواند با همت و تلاش و تخصص به جایگاه مدیرعاملی شرکت ملی گاز ایران دست یابد.

حمیدرضا عراقی نیز در این نشست عنوان کرد: اکنون مدیریت و رهبری را با ارزیابی و توجه به دیگر مدیرانی که در اطراف آن رهبر هستند بررسی می‌کنند که روشی نوین و تفکر واژگون است. در روش یاد شده، افراد به چهار گروه تقسیم می‌شوند؛ گروه نخست کارکنانی هستند که روشی جز اطاعت کردن از رهبر ندارند. گروه دوم کارکنان همیشه مخالف و گروه سوم کارکنان بی‌تفاوت هستند؛ گروه چهارم نیز کارکنانی هستند که در هدف با رهبر و سازمان اشتراک دارند، اما در راهبردها و روش‌ها صاحب‌نظر هستند.

مدیرعامل پیشین شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: طبق تحلیل‌هایی که درباره میزان پایداری، پویایی و خلاقیت سازمانی انجام شده، تنها سازمانی پایدار است که در آن، رهبر فضای لازم را برای اظهارنظر، فعالیت، اعتراض و انتقاد کارکنان فراهم کرده باشد. خوشبختانه این فضا در شرکت ملی گاز ایران وجود دارد که سبب موفقیت صنعت گاز شده است.

حمایت از سازندگان داخلی و کالای ایرانی

رضا خیامیان، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت نیز در این آیین گفت: حمایت از سازندگان داخلی و توان پیمانکاران ایرانی یکی از بارزترین ویژگی‌های مدیرعامل پیشین شرکت ملی گاز ایران بود.

وی تاکید بر استفاده از کالای ایرانی در اجرای طرح‌های گازرسانی شهری و روستایی که منتهی به تحول بزرگی برای پیمانکاران و سازندگان ایرانی شد را از دیگر رویکردهای مدیریتی شرکت ملی گاز ایران در سال‎های اخیر عنوان کرد و ادامه داد: زمانی که همه کاتالیست‌ها از خارج کشور خریداری می‌شد، آقای عراقی نخستین کسی بود که اجازه داد از کاتالیست داخلی استفاده شود. این اقدام اکنون داخلی‌سازی 50 کاتالیست را رقم زده است.

به گفته رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، تعامل با سازندگان داخلی، اصلاح قراردادها، تشکیل فن بازار تخصصی صنعت گاز و ... از دیگر رویکردهای مثبت مدیرعامل پیشین شرکت ملی گاز بوده است. 


 

کد خبر 286375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =