تحقق برنامه‎های تولید نفت و گاز با چرخش مته‎های حفاری

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، صنعت حفاری را بازوی توانمند صنعت نفت در دستیابی به اهداف دانست و گفت: چرخش مته حفاری و حفر و تکمیل چاه‎های نفت و گاز به تحقق برنامه‎های تولید منتج می‎شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدعبدالله موسوی امروز (شنبه، اول دی‎ماه) در آیین بزرگداشت سی‌ونهمین سالگرد تاسیس این شرکت گفت: سخت‎کوشان صنعت حفاری افتخار می‎کنند که در چهار دهه گذشته با دانش و توان فنی داخلی توانستند این شرکت را به یکی از نمادهای استقلال کشور تبدیل کنند.

وی اظهار کرد: لازم است همسو با سیاست‎های اقتصاد مقاومتی، عزم خود را جزم کنیم تا با توجه به شرایط حساس کنونی بتوانیم مانند گذشته نقش خود را در فرآیند تولید نفت به خوبی ایفا و با استفاده بهینه از ظرفیت‎ها و امکانات موجود، افزون‎بر ارتقای بازدهی کار، اهداف کلان شرکت ملی نفت ایران را محقق کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به این‎که این شرکت نقش بسزایی در پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت کشور ایفا کرده است، افزود: صنعت حفاری با حفر چاه‎های نفت و گاز، مرکز انتقال اطلاعات مخازن هیدروکربوری از اعماق زمین به سطح برای تصمیم‎گیری متخصصان صنعت نفت درباره استحصال نفت و گاز است.

وی حفاری 4 هزار و 500 حلقه چاه‎های نفت و گاز با بیش از 9 میلیون و 300 هزار متر و افزون بر 165 هزار عملیات جانبی و خدمات فنی و مهندسی را از افتخارات شرکت ملی حفاری در چهار دهه گذشته برشمرد و ادامه داد: این شرکت توانسته در سال‎های اخیر در بسیاری از پروژه‎های ملی مانند پارس جنوبی، آزادگان، یادآوران، آذر و دیگر میدان‌های نفت و گاز نقش‎آفرینی و نیازهای شرکت‎های متقاضی را تامین کند.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران این شرکت را سازمانی پیشرو در حمایت از سازندگان داخلی به منظور تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت حفاری دانست و گفت: در نتیجه تعامل و همکاری میان متخصصان شرکت و سازندگان داخلی بسیاری از قطعات پرمصرف و تجهیزات کاربردی این صنعت پیچیده همسو با سیاست‎های اقتصاد مقاومتی بومی‎سازی شده است.

وی اظهار کرد: شرکت ملی حفاری دارای بزرگ‎ترین ناوگان حفاری است که در بخش عملیات، 72 دستگاه حفاری خشکی و دریایی سبک، سنگین و فوق سنگین دارد و بخش عمده‎ای از عملیات حفاری چاه‎ها را انجام می‌دهد و در بخش فنی و مهندسی که مشتمل بر بیش از 20 نوع خدمات تخصصی است، از ابتدای عملیات حفاری تا هنگام بهره‎برداری از چاه‎ها با ماشین‎آلات و تجهیزات به متقاضیان اعم از شرکت‎های دولتی و خصوصی خدمات لازم را ارائه می‎‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: نگاهی به توفیقات به دست آمده، مسئولیت برنامه‎ریزی و راهبرد آینده این شرکت را دو چندان می‎کند و برهمین اساس و برای پاسخگویی به نیازهای کشور و متناسب با برنامه‎های صنعت نفت، جدول کاری مدونی ترسیم شده است. پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت به عنوان اولویت اول، روزآمدسازی مجموعه کامل حفاری و خدمات جانبی، توسعه بازارهای هدف، مدیریت جهادی، افزایش بازدهی کار و بهره‎وری، حمایت از ساخت داخل و تقویت شرکت‎های دانش‎بنیان و مراکز علمی و پژوهشی از جمله سرفصل‎های این جدول کاری است.

وی گفت: اصلاح ساختار، پروژه‎محوری و بهینه‎سازی هزینه‎ها، شناسایی و اولویت‎بندی فناوری‎های مورد نیاز و فرآیندنگری، بخش دیگری از سرفصل‎های این جدول کاری است.

کد خبر 286402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =