چابک‎سازی، توان رقابت ملی حفاری را در سطح  بین‎المللی افزایش می‎دهد

استاندار خوزستان با اشاره به خدمات شرکت ملی حفاری به صنعت نفت ایران گفت: چابک‎سازی این شرکت، توان رقابت آن را در سطح بین‎المللی افزایش می‎دهد و جایگاهش را در این عرصه تثبیت می‎کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، غلامرضا شریعتی امروز (شنبه، اول دی‎ماه) در آیین گرامیداشت سی و نهمین سالگرد تاسیس این شرکت، این مناسبت را به کارکنان ملی حفاری تبریک گفت و افزود: تلاشگران صنعت حفاری با کار شبانه‎روزی و پاسخگویی به موقع به نیازهای صنعت نفت، فعل توانستن را تحقق بخشیدند.

وی افزود: شرکت ملی حفاری با توجه به غنای علمی، دانش فنی و بهره‎مندی از کارشناسان مجرب نقش مهمی در تولید نفت کشور بر عهده دارد و این مایه مباهات است.

شریعتی اظهار کرد: مجموعه ملی حفاری به موازات کار و تلاش در زمینه حفر چاه‎‏های نفت و گاز و خدمات تخصصی مرتبط با این صنعت، در مسیر بومی‎سازی قطعات و تجهیزات مورد استفاده نیز با سازندگان و صنعتگران داخلی، خاصه در استان تعامل و همکاری دارد.

استاندار خوزستان گفت: تولید تجهیزات درون‎چاهی در نتیجه هم‎افزایی میان صنعت نفت با دانشگاه شهید چمران اهواز و تولید مته حفاری در تعامل با جهاد دانشگاهی، نمونه‎هایی از  دستاورد این همکاری‎هاست که انتظار می‎رود استمرار داشته باشد.

وی افزود: شرکت ملی حفاری ایران باید به تدریج با صدور خدمات فنی تخصصی و مهندسی خود به خارج کشور، زمینه ارزآوری را فراهم و از پتانسیل‎های موجود خود استفاده بهینه به عمل آورد.

شریعتی به برنامه توسعه میادین نفتی در غرب کارون و همچنین برنامه نگهداشت و حفظ تولید میادین نفتی که بخش قابل توجهی از آن در استان خوزستان است، اشاره و اظهار کرد: شرکت ملی حفاری می‎تواند در اجرای پروژه‎های حفاری در این بخش ها به خوبی ایفای نقش کند.

کد خبر 286404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =