22 شرکت صاحب‎صلاحیت در زمینه تعمیر ماشین‎های دوار فعالیت می‎کنند

مدیرکل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح‌های معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت گفت: با ارزیابی‎های انجام شده در این معاونت، تاکنون صلاحیت 22 شرکت تعمیرات اساسی ماشین‎های دوار تایید شده است.

امید شاکری در گفت‎وگو با خبرنگار شانا، در این باره اظهار کرد: شرکت‎های تابع وزارت نفت برای تعمیرات اساسی ماشین‎های دوار خود باید از توان شرکت‎های صاحب‎صلاحیت در این حوزه استفاده کنند که به این منظور، تاکنون صلاحیت 22 شرکت تایید شده است.

وی به ابلاغیه اخیر وزیر نفت با موضوع «شیوه‎نامه نحوه انجام تعمیرات اساسی ماشین‎های دوار» اشاره کرد و گفت: این رویکرد از سال 82 (دوره قبلی وزارت آقای زنگنه در نفت) در دستور کار قرار گرفت و تاکنون چهار مرحله ارزیابی شرکت‎های تعمیرات اساسی ماشین‎های دوار انجام شده و تعداد شرکت‎های دارای صلاحیت به 22 شرکت رسیده است.

شاکری با اشاره به پیگیری این رویکرد به‌طور جدی در یک سال اخیر و برگزاری حداقل دو مرحله ارزیابی در این مدت، ادامه داد: مرحله پنجم ارزیابی شرکت‎های تعمیرات اساسی ماشین‎های دوار نیز به‌زودی آغاز می‎شود. در این مرحله، صلاحیت شرکت‎‌های جدیدی که درخواست داده‎اند و همچنین شرکت‎هایی که گواهی آنها منقضی شده، بررسی خواهد شد.

وی با یادآوری این‎که شرکت‎های تابع چهار شرکت اصلی مجاز به خرید قطعات نیستند و پیمانکار تعمیرات اساسی باید نسبت به تعمیرات و تامین قطعات مورد نیاز اقدام کند، اظهار کرد: این رویکرد، فرآیند تعمیرات اساسی ماشین‎های دوار را حرفه‎ای‎تر، تخصصی‎تر و در عین حال شفاف‎تر می‎سازد.

به گزارش شانا، شیوه‎نامه نحوه انجام تعمیرات اساسی ماشین‎های دوار با هدف کاهش تصدی در شرکت‎های تابع، بهبود بهره‌برداری از تاسیسات، پرهیز از داشتن انبارهای قطعات یدکی و صرفه‎جویی در وقت و هزینه در ارتباط با این تعمیرات، از سوی وزیر نفت به چهار شرکت اصلی و معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت ابلاغ شده است.

وزیر نفت در این شیوه‎نامه، تکالیفی از جمله تهیه فهرست شرکت‎های ایرانی صاحب صلاحیت برای انجام خدمات موضوع این شیوه‎نامه، تهیه اسناد و رویه‎های اجرایی برای پیاده‎سازی، برگزاری جلسات لازم، توجیه کارفرمایان، فعال کردن شرکت‎های ذی‎صلاح و نظارت مستمر بر عملکرد شرکت‎های اصلی و فرعی تابع در رابطه با پیاده‎سازی مفاد این شیوه‎نامه را متوجه معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت کرده است.

کد خبر 286420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =