۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
  • کد خبر: 286457
حفر 105 حلقه چاه‎ نفت و گاز در 9 ماه امسال

سرپرست معاونت عملیات حفاری شرکت ملی حفاری از حفر و تکمیل 105 حلقه چاه‎ نفت و گاز در 9 ماه امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، محمد آل‎خمیس در این باره توضیح داد: متخصصان و کارکنان عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران موفق به ثبت 142 هزار و 450 متر حفاری در بخش‎های خشکی و دریا شدند.

وی افزود: از تعداد چاه‎های حفر شده، 47 حلقه توسعه‎ای و 58 حلقه تعمیری است که 73 حلقه آن در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب و دو حلقه در حوزه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران حفر و تکمیل شده است.

آل‎خمیس گفت: 6 حلقه چاه در مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره، 14 حلقه در طرح‎های توسعه‎ای شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و 10 حلقه در قالب پروژه‎ای حفاری و تکمیل شد.

سرپرست معاونت عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: از مجموع تعداد چاه‎ها و متراژ حفاری، هفت حلقه چاه و 15 هزار و 551 متر حفاری در آذرماه انجام شده است.

وی افزود: در این مدت، عملیات حفاری دو حلقه چاه اکتشافی نیز با به‌کارگیری دکل‎های حفاری 32 و 33 فتح در دو منطقه خنج در استان فارس و شادگان در استان خوزستان آغاز شد و این در حالی است که هم‎اکنون دستگاه 74 فتح برای حفر یک حلقه چاه اکتشافی دیگر برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران آماده می‎شود.

آل‎خمیس گفت: به همت کارکنان این شرکت در بخش‎های عملیاتی، فنی و پشتیبانی در 9 ماهه امسال، حفاری 10 حلقه چاه، 79 روز زودتر از برنامه پیش‎بینی شده از سوی کارفرما تکمیل شد که یک حلقه آن، آذرماه چهار روز جلوتر از برنامه تحقق یافت.

سرپرست معاونت عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: هم‎اکنون 72 دستگاه حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین در مالکیت شرکت ملی حفاری است که از این تعداد 69 دکل خشکی و سه دکل دریایی هستند.

کد خبر 286457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =