ایران آماده همکاری در زمینه نفت و گاز با جمهوری آذربایجان است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران برای همکاری با آذربایجان در زمینه نفت و گاز آمادگی کامل دارد. در صورت تمایل این کشور برای سرمایه‌گذاری در ایران، پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی، عصر دیروز (سه‌شنبه، چهارم دی‌ماه) در دیدار با اکتای اسداف، رئیس مجلس جمهوری آذربایجان با بیان این‌که خوشبختانه روابط دو کشور صمیمانه است، گفت: ریشه‌های تاریخی و روابط حسنه دو کشور سبب می‌شود که سفر رئیس مجلس آذربایجان زمینه ارتقای سطح روابط تجاری، اقتصادی و پارلمانی را فراهم سازد.

وی با بیان این‌که در پارلمان جمهوری اسلامی ایران نظر مساعدی برای همکاری همه‌جانبه با آذربایجان وجود دارد، افزود: در زمینه همکاری با جمهوری آذربایجان هیچ محدودیتی نداریم. ما شما را دوست و برادر خود می‌دانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که معتقد به افزایش سطح مبادلات بازرگانی دو کشور هستیم، تصریح کرد: همکاری‌ها در زمینه خودروسازی و انتقال گاز در حال انجام است.

رئیس مجلس جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: روابط سیاسی ایران و آذربایجان بسیار توسعه‌یافته است و رؤسای جمهوری دو کشور نیز با یکدیگر دیدارهای متعدد و مفیدی داشته‌اند.

اسداف با بیان این‌که تقاضا دارم که روابط اقتصادی دو کشور بیشتر فعال شود، تصریح کرد: در سال 2018 حجم مبادلات تجاری ایران و آذربایجان 40 درصد افزایش داشته و به نزدیک 400 میلیون دلار رسیده است، البته باید هدف‌گذاری کنیم تا سطح مبادلات بازرگانی بیش از این افزایش یابد.

کد خبر 286485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =