تخصص از مدارک دانشگاهی سبقت می‎گیرد

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: امروزه در دنیا به‌تدریج ارزش مدارک رسمی دانشگاهی کم‌رنگ‌تر و مدارک کوتاه‎مدت تخصصی با اهمیت‌تر می‌شود،‌ زیرا این مدارک با مهارت‌ها و آموزش‌های تخصصی که به‎طور مستقیم مسائل را حل‎و‎فصل می‌کنند در ارتباط است.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، جعفر توفیقی دیروز (چهارم دی‌ماه) در بیست و ششمین نشست رؤسای آموزش شرکت ملی نفت ایران که با حضور جمعی از رؤسای آموزش شرکت‌های فرعی و مراکز آموزشی به میزبانی پژوهشگاه آغاز به کار کرد، افزود: همانطور که بر آموزش عمومی تاکید می‌شود، باید بر گسترش آموزش عالی نیز اهتمام ورزید و همواره در بخش‌های دولتی و خصوصی شرایطی را فراهم ساخت که همه افراد از آن بهره‌مند شوند.

وی گفت: آموزش مهم‌ترین ابزار توانمند‌سازی است و نقشی بسزا در رشد و شکوفایی استعداد‌ها دارد، از این رو مهم‌ترین وظیفه دولت و وزارت علوم ایجاد زمینه‌ای مناسب برای دسترسی همگان به این مقوله مهم است.

توفیقی ادامه داد: عدالت اجتماعی به معنای ایجاد فرصت برابر برای شهروندان به منظور دسترسی به فرصت‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است و این مهم تنها از مسیر آموزش محقق خواهد شد و افراد تنها از طریق عدالت آموزشی می‌توانند استعداد‌ها و ظرفیت خود را پرورش و گسترش دهند.

وی به ظرفیت‌ها واحد آموزش پژوهشگاه صنعت نفت نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه زیر‌ساخت‌های مناسبی برای مسائل آموزشی در این مجموعه وجود دارد. امکانات این مجموعه از نظر کیفی و کمی در سطح مناسبی است و می‌تواند دوره‌های کوتاه‌مدت تخصصی مورد نیاز پژوهشگران و کارکنان را به نحوی شایسته‌ برگزار کند.

بر اساس این گزارش، در روز نخست این نشست، گزارش اقدام‎های صورت گرفته درباره شیوه‌نامه حفاری ابلاغی از سوی وزیر نفت، نیاز‌سنجی آموزشی، دستورعمل سنجش اثربخشی برنامه‌های آموزشی و اقدام‎های انجام شده برای تعیین هاب‌های تخصصی ارزیابی مدرسین ارائه و درباره آنها بحث و تبادل نظر شد. فرآیند کارآموزی دانشجویان در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و پژوهشگاه، دستورعمل تهیه‌شده در خصوص کارورزی انتصاب کارکنان و مدیران و اجرای مقدماتی آن در ستاد، سبک‌های یادگیری و انگیزشی در آموزش و توسعه و گزارش اقدام‌های انجام شده برای بسته آموزشی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) ویژه مدیران نیز در دستور کار روز دوم این نشست قرار دارد.

کد خبر 286502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =