یارانه‌ بخش انرژی ادامه می‌یابد

رئیس جمهوری گفت: دولت در بخش آب، برق، نفت، بنزین، گازوئیل و خدمات آموزشی و بهداشتی، یارانه‌های بسیار بالایی پرداخت می‌کند و قصد ندارد آنها را حذف کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، پنجم دی‌ماه) در جلسه هیئت دولت گفت: امروز باید در اقتصاد راهی را در پیش بگیریم که با زلزله تحریم و فشار دشمنان، آسیبی نبینیم. از این رو هر آنچه لازم باشد در دولت و دیگر قوا و شورای هماهنگی، تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به این‌که باوجود شرایط سخت فشار و تحریم خارجی، توانستیم بودجه را در زمان معین آماده و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنیم، افزود: حتی چند روز قبل از 15 آذرماه که زمان معین برای ارائه لایحه بودجه بود، دولت آن را آماده کرده بود، در همان ایام، نکاتی نیز مورد نظر مقام معظم رهبری بود که آنها را نیز در اسرع وقت مدنظر قرار دادیم و در لایحه اعمال کردیم.

رئیس جمهوری تصریح کرد: 900 هزار میلیارد تومان مبلغ یارانه‌هاست و برای سال آینده برای کالاهای اساسی 60 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت خواهیم کرد، البته باید در بلندمدت به گونه‌ای مدیریت شود که یارانه‌ها به‌صورت حساب شده و هدفمند پرداخت شود.

روحانی عنوان کرد: یارانه همیشه باید پرداخت شود، منتها باید یارانه‌ها، هدفمند، مشروط و موقت باشد. برای سال آینده شرایط بهداشت و درمان و تحول سلامت را ادامه می‌دهیم و حقوق کارکنان، شاغلان، مستمری‌بگیران و بازنشستگان را حدود 20 درصد افزایش خواهیم داد.

وی وزرا و مسئولان را به ارائه گزارش شفاف از اقدام‌ها و فعالیت‌های خود به مردم توصیه کرد و گفت:‌ وزرا باید اقدام‌هایی را که قصد دارند در حوزه‌های مختلف مسئولیت‌شان در سال آینده انجام دهند، با شفافیت و وضوح و طی هفته‌های آینده به مردم گزارش دهند.

کد خبر 286507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =