پیام تبریک معاون وزیر نفت به مناسبت روز صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پیامی، فرا رسیدن هشتم دی‌ماه، روز صنعت پتروشیمی را به همکاران این صنعت تبریک گفت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، متن پیام بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به شرح زیر است:

به نام حق

همکاران ارجمند، هشتم دی‌ماه روز صنعت پتروشیمی را به خانواده صنعت پتروشیمی تبریک می‌گویم.

هشتم دی که به نام روز صنعت پتروشیمی نام‌گذاری شده فرصت مغتنمی است تا از تلاش خستگی‌ناپذیر و مشارکت تمامی کارکنان شریف و صدیق صمیمانه تشکر و قدردانی کرده و یاد و خاطره شهیدان غرورآفرین ایران اسلامی و به‌ویژه شهدای سرافراز صنعت پتروشیمی را گرامی بداریم.

صنعت پتروشیمی یکی از ارکان اصلی صنعت نفت در زنجیره تولید و موتور محرک توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور است و نقش بسزایی در تولید ناخالص ملی دارد.

موج تحولاتی که در نیم قرن اخیر صنعت پتروشیمی کشور به‌وجود آمد به‌ همراه تکمیل زنجیره ارزش افزوده در صنعت پتروشیمی افزون بر کاهش خام‌فروشی، ایجاد ارزش افزوده مضاعف اقتصادی و ثروت‌آفرینی، اشتغال‌زایی پایداری را به وجود آورده و مصداق علمی و عملی تبلور «توسعه پایدار» در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است.

با روند تغییر رویکرد صنعت پتروشیمی کشور، شرکت ملی صنایع پتروشیمی برنامه‌ریزی‌هایی را برای تحقق جهش دوم این صنعت در نیم قرن دوم حیات خویش انجام داده است. موقعیت و مزیت‌های متعدد نسبی صنعت پتروشیمی، از جمله موقعیت جغرافیایی و ژئواستراتژیک، نیروی بالنده انسانی و زیرساخت‌های مناسب همزمان با توسعه پژوهشی و فناوری در کشور و تقاضا برای خرید محصولات پتروشیمی ایران، فرصت‌های طلایی را برای شکوفایی و تحقق جهش دوم این صنعت در منطقه و جهان نوید می‌دهد.

پتروشیمی در سال‌های تحریم در حل مشکلات اقتصادی کشور گام‌های بلندی برداشته است و دولت مصمم است در این دوران با استفاده از فرصت‌های پیش آمده مسیر توسعه صنعت را با جدیت بیشتری ادامه دهد.

بی‌گمان تحقق این امر تنها با استفاده از توانمندی‌های متعدد کشور به‌ویژه در بخش صنعت پتروشیمی و با استفاده از دیدگاه‌های خبرگان و متخصصان این صنعت میسر خواهد بود و فرصت‌های بی‌بدیلی را در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

اینجانب بار دیگر پنجاه و چهارمین سال تاسیس شرکت ملی صنایع پتروشیمی را به تمامی کارکنان خدوم و تلاشگر پتروشیمی تبریک می‌گویم و امیدوارم با تلاش شما همکاران گرامی و بهره‌مندی از توان، تخصص و عزم ایجاد شده در سطوح مختلف بخش خصوصی بتوانیم شاهد توسعه چشمگیر صنعت پتروشیمی با ابعاد و استانداردهای بین‌المللی باشیم.

کد خبر 286508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =