پیام مدیرعامل شرکت ملی حفاری برای سالگرد مهار فوران چاه 147 رگ سفید

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پیامی به‌ مناسبت پنجم دی‌ماه سالگرد مهار فوران چاه 147 رگ سفید از حماسه‌آفرینی مهارگران ایرانی در کنترل این چاه تجلیل کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران در پیام سیدعبدالله موسوی آمده است:

«پنجم دی‌ماه در صنعت نفت یادآور حماسه آفرینی مهارگران ایرانی در کنترل فوران چاه 147 رگ سفید است که برای چندمین بار در دهه‌های گذشته دانش فنی، تجارب ارزشمند و توانمندی‌های داخلی را در تاریخ این صنعت به یادگار گذاشتند.

در جریان عملیات مهار چاه 147 شاهد خلق صحنه‌های باشکوهی از توکل، تدبیر، دانش و توان فنی در یکی از پیچیده‌ترین مهار و کنترل چاه‌های نفت و گاز بودیم.

آفرینش این حماسه ماندگار به دست توانایی انسان‌هایی سختکوش، استوار اراده، دلداده و شیفته خدمت صوت گرفت که در مسیر اقتدار، عزت و سرافرازی کشور با تفکر بسیجی و کار جهادی تا پای جان پیش رفتند و برگ زرین دیگری در روز شمار صنعت نفت کشور به ثبت رساندند.

این موفقیت مرهون الطاف خداوند متعال و حاصل تعهد، تخصص، جسارت و تلاش مداوم همکاران قهرمانی است  که در مدت 58 روز عملیات مهار این چاه، سرسختانه در مقابله با شعله‌های آتش سرکش پایمردی و ایستادگی کردند.

این دستاورد بیانگر توان تخصصی مدیران، متخصصان، کارشناسان و کارکنان ایرانی است که در یک کار جمعی و با تعامل و تبادل تجربه توانستند با برنامه‌ریزی مهندسی و تدوین جدول کاری و خلاقیت و ابتکار این مهم را به سرانجام برسانند.

به عنوان یک خدمتگزار در صنعت نفت از حسن اعتماد و  حمایت‌های مهندس بیژن زنگنه، مقام عالی وزارت نفت، مهندس علی کاردر، مدیرعامل وقت شرکت ملی نفت ایران، مهندس محسن پاکنژاد معاون وقت مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید که مدیریت عملیات مهار چاه را عهده دار بودند، مهندس بیژن عالیپور، مدیرعامل وقت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مهندس سپهر سپهری، مدیرعامل وقت شرکت ملی حفاری ایران و همه همکاران و دست‌درکاران از بخش های مختلف شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب که بدون هیچ منت و ادعایی در این مبارزه سهمگین میان انسان با نیروی نهفته در طبیعت جانفشانی نمودند نهایت سپاس و قدردانی را تقدیم دارم.

خانواده بزرگ صنعت حفاری هیچگاه خاطره از خودگذشتگی و عروج شهادت گونه دو همکار عزیزمان زنده یاد فرزاد ارزانی و محمد سلیمی که در حادثه  فوران این چاه جان باختند را فراموش نخواهد کرد.

بی‌شک تلاش مهارگران چاه 147 رگ سفید نشانگر عمق آگاهی و تعلق خاطر به حفظ منابع ملی و اعتلای کشور بوده و تحسین‌برانگیز است.

کد خبر 286519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =