اوپک و غیر اوپک باید در 3 ماه نخست 2019 بازار را تثبیت کنند

وزیر انرژی قزاقستان اعلام کرد: کشورهای عضو و غیرعضو اوپک باید در سه ماه نخست سال 2019 میلادی تولید خود را کاهش دهند و ثبات را به بازار بازگردانند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از آستانه، کانات بزومبایف، وزیر انرژی قزاقستان، اعلام کرد: این کشور انتظار دارد شرکت کنندگان در توافق جهانی کاهش تولید نفت، در سه ماه نخست سال 2019 میلادی بازار را تثبیت کنند و در ماه آینده میلادی بیانیه‌ای مشترک برای حمایت از بازار صادر کنند.

وی گفت: همه این کشورها باید با تدابیر فعالانه در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس، وضع را تثبیت کنند و قیمت‌ها باید تثبیت و وارد بازه‌ای کمابیش مثبت شوند.

وزیر انرژی قزاقستان جزئیاتی درباره بیانیه‌ای مورد انتظار خود در ماه ژانویه اعلام نکرد، اما اعلام کرد وضع را با اعضای کلیدی توافق، از جمله عربستان، روسیه، امارات و محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک، مورد بحث قرار داده است.

به گفته بزومبایف، قزاقستان قصد دارد در اجرای توافق جهانی کاهش تولید نفت، تولید روزانه نفت خود را از 90 میلیون و 300 هزار تن (معادل یک میلیون و 810 هزار بشکه در روز) در سال 2018 میلادی به 89 میلیون و 500 هزار تن (معادل یک میلیون و 797 هزار بشکه در روز) در سال 2019 میلادی کاهش دهد.

کد خبر 286540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =