درهای پژوهشگاه صنعت نفت به روی دانشجویان باز است

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، رویکرد این مجموعه را در همکاری با دانشجویان تشریح کرد و گفت: در 10 سال گذشته، هر ساله تقریبا 40 تا 50 دانشجو با پژوهشگاه صنعت نفت همکاری کرده‌اند که امیدواریم این آمار در آینده افزایش یابد.

به گزارش شانا، جعفر توفیقی اظهار کرد: یکی از حلقه‌های ارتباط ما با دانشگاه‌ها، بحث مربوط به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتراست.

وی با بیان این‌که یکی از سیاست‌های ما تقویت این مسئله است که پژوهشگاه صنعت نفت، به هیچ وجه وارد موضوع پذیرش دانشجو نمی‌شود، ادامه داد: اما پژوهشگاه درهایی را به سوی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها باز می‌کند، به‌طوری که دوره‌های آموزشی خود را در دانشگاه‌ها بگذرانند و برای گذراندن رساله و پایان‌نامه به پژوهشگاه صنعت نفت بیایند. تنها شرط ما این است که در پروژه‌هایی فعالیت کنند که برای آن قرارداد صنعتی داریم. به این معنا که حتما باید دانشجویان دکترا و ارشد در پروژه‌های صنعتی ما قرار بگیرند و به پیشبرد آنها کمک کنند.

توفیقی گفت: بسیاری از هزینه‌ها را ما تقبل می‌کنیم. یعنی در کنار سایر جنبه‌ها، یک کمک مالی برای دانشگاه‌هاست و در مجموع، این اقدام مزیت‌های زیادی دارد. در 10 سال گذشته سالانه تقریبا 40 تا 50 دانشجو از این منظر در پژوهشگاه صنعت نفت در حال فعالیت و تردد بودند که امیدواریم این آمار در آینده افزایش یابد.

به گفته وی، پژوهشگاه همچنین پذیرای کارآموزان دانشگاهی می‌شود که باید چند ماه به عنوان کارآموز وارد محیط‌های صنعتی شوند. به‌طور میانگین سالانه 300 تا 400 کارآموز به این منظور با پژوهشگاه در تعامل هستند.

توفیقی با بیان این‌که پژوهشگاه، تجهیزات منحصربه‌فردی دارد که بسیاری از دانشجویان دانشگاه‌ها برای کارهای پژوهشی خود به آنها نیاز دارند، اعلام کرد: همه این امکانات را با 50 درصد تخفیف در اختیار دانشجویان می‌گذاریم. همچنین برای دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد که رساله‌شان را در پژوهشگاه می‌گذرانند، یک استاد راهنما در نظر می‌گیریم که به استاد راهنمای دانشگاه کمک می‌کند. با تشکیل این گروه، کیفیت کار افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: افزون بر این موارد، با توجه به وجود یک کتابخانه و مرکز اسناد در پژوهشگاه، درصدد فراهم ساختن شرایطی هستیم تا اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با سهولت بیشتری در اینجا تردد کنند.

توفیقی از همکاری مشترک پژوهشگاه صنعت نفت با دانشگاه‌هایی نظیر تربیت مدرس، صنعتی امیر کبیر، امام حسین (ع)، مالک اشتر، شیراز، تهران، شهید بهشتی، شهید رجایی، صنعتی سهند و علم و صنعت خبر داد و افزود: هم‌اکنون بالغ بر 17 قرارداد و تفاهم‌نامه میان پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه‌های مختلف در زمینه به‌کارگیری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین شامل منابع انسانی، امکانات و فضای آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه‌ای، بانک‌های اطلاعاتی، ارائه طرح‌های پژوهشی مشترک بین‌المللی، برگزاری مشترک دوره‌های آموزشی و توسعه نرم‌افزارهای تخصصی در دست اقدام است.

کد خبر 286556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =