انجام کارهای تعمیراتی و استمرار تولید در منطقه عملیاتی قشم

کارکنان منطقه قشم در هفته گذشته موفق شدند اقدام‎های ارزشمندی به منظور تعمیر تاسیسات، بهبود فرایند بهره‌برداری و استمرار تولید در این منطقه عملیاتی انجام دهند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران - منطقه عملیاتی قشم، در هفته‌ای که گذشت رنگ و بوی فعالیت‌های تعمیراتی در منطقه عملیاتی قشم، جلوه‌ای دیگر داشت و همت تلاشگران این منطقه، مانع از خدشه‌پذیری روند تولید شد. 

در یکی از این اقدام‎ها، با تشخیص به‌موقع پارگی شعاعی واقع روی درز جوش تیپ مشعل کارخانه نفت منطقه قشم، از سوی واحد بهره‌برداری منطقه، از بروز هرگونه حادثه از جمله سقوط مشعل و احتمال آتش‌سوزی در محیط جلوگیری شد.

به محض پایش و کشف مشکل پیش‎آمده، گروهی شامل واحد تعمیرات، بهره‌برداری، اچ‎اس‎یی و بازرسی فنی تشکیل و فرآیند تعمیر و نصب دوباره تیپ مشعل یاد شده طراحی شد.

پس از دریافت مجوز توقف فعالیت کارخانه از شرکت ملی نفت ایران، گروه عملیاتی فعالیت خود را آغاز کرد و در مدت زمان پیش‌بینی شده و بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای، عملیات مورد نظر با موفقیت انجام شد.

همزمان با عملیات یادشده و با هدف بهره‌مندی بهینه از فرصت توقف کارخانه، شیر کنترل 8 اینچ کلاس 600 خروجی گاز مرحله 1 مربوط به Train جدید کارخانه نفت نیز پس از تعمیر اساسی، رفع اشکال و تست فشار در کارگاه تعمیرات، نصب و کالیبراسیون شد. این اقدام عملیاتی، به دلیل کم بودن فاصله طولی بین فلنج‌ها و کار در ارتفاع، حساسیت بالایی داشت که با دقت نظر همکاران واحد تعمیرات مکانیک و نظارت واحد اچ‎اس‎یی بدون حادثه انجام شد.

از دیگر اقدام‎های انجام شده در منطقه عملیاتی قشم، می‌توان به تعویض بال‌ولو 10 اینچ کلاس 900 مسیر انتقال نفت سکوی WHP3 به سکوی WHP1 اشاره کرد که با اعزام گروه عملیاتی به سکوی هنگام، در چهار ساعت کار تیمی و ایمن، بدون حادثه و با موفقیت اجرا شد.

همچنین سندبلاست و رنگ‌آمیزی رایزر سکوی 3 به 1 و جداسازی اسپول 8 اینچ به همراه CHECK VALVE و BALL VALVE مربوطه، روی سکوی WHP1 و نصب BLIND FLANGE به جای آن از دیگر اقدام‎های موفقیت‌آمیز هفته گذشته تلاشگران منطقه عملیاتی قشم بود.

کد خبر 286561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =