انجام عمیق‎ترین عملیات جداری‎گذاری یک حلقه چاه از سوی متخصصان داخلی

عمیق‎ترین عملیات جداری‎گذاری با قطر 9 و پنج هشتم اینچ با کاربست لوله‎های با وزن 53 و 58 پوند بر فوت ازسوی متخصصان خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران روی یک حلقه چاه در آب‎های خلیج فارس با موفقیت انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، برزو ترابی‎راکی، رئیس اداره لوله‎گذاری چاه و نصب آویزه مدیریت خدمات فنی این شرکت افزود: این عملیات در روزهای اخیر به طول 4 هزار و یکصد متر در دستگاه حفاری سحر یک شرکت حفاری شمال روی چاه اکتشافی شماره 20 در منطقه نفتی فروزان انجام شد.

وی با بیان این‎که در این عملیات از تجهیزات روزآمد مانند FILL UP TOOLS ،FMS  POWER TONG استفاده شد، اظهار کرد: عملیات لوله‎گذاری چاه به عنوان یکی از فعالیت‎های اصلی و مهم حفاری چاه‎های نفت و گاز، وظیفه راندن و جای‌گذاری لوله‎های جداری، آستری و رشته تکمیلی از سطح زمین تا اعماق معین را عهده‎دار است.

رئیس اداره لوله‎گذاری چاه و نصب آویزه مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری گفت: تجهیزات عمومی این خدمات شامل آچارهای هیدرولیکی در اندازه‎های مختلف، مولدهای قدرت و الویترهای تخصصی است که شرکت ملی حفاری ایران در سال‎های اخیر با تأمین تجهیزات جدید توانسته است ناوگان خود را تکمیل و روزآمد کند.

ترابی اظهار کرد: به موازات ارتقای کیفی تجهیزات و ماشین‎آلات مربوط، با فراگیر کردن آموزش‎های تخصصی لازم، کارشناسان مجربی در عملیات لوله‎گذاری چاه‎ها به‎کار گرفته شده‎اند که عملیات‎های جداره‎گذاری چاه از اندازه  دو و سه هشتم اینچ تا 20 اینچ را با بهترین کیفیت و سطح بالای ایمنی و سرعت رانش مطلوب در اقصی نقاط نفت‎خیز خشکی و دریایی کشور انجام می‎دهند.

وی با اشاره به تعامل این شرکت با سازندگان و صنعتگران داخلی در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات کاربردی در بخش مختلف صنعت حفاری از جمله خدمات فنی و ویژه این صنعت که خود دارای تنوع دست‌کم بیست‌گانه با تخصص‎های خاص است، افزود: به منظور پایدارسازی ارائه خدمات، بخش عمده‎ای از قطعات مصرفی در این زمینه ازسوی سازندگان داخلی تهیه و استفاده می‎شود.

کد خبر 286569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =