ساخت بیش از 2 هزار قطعه در کارگاه مرکزی پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس‌جنوبی

پالایشگاه نهم مجتمع گازی پارس‌جنوبی همسو با اجرای اقتصاد مقاومتی موفق به ساخت 2 هزار و 350 قطعه مطابق استانداردهای روزآمد دنیا شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا حقوقی، رئیس بهره‌برداری پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس‌جنوبی درباره بومی‌سازی قطعات مورد نیاز پالایشگاه گفت: امسال برای ساخت و بازسازی قطعات صنعتی و تأمین قطعات یدکی از حداکثر توان تخصصی نیروهای داخلی پالایشگاه نهم استفاده شده است. تولید برخی از این قطعات در انحصار شرکت‌های سازنده بود که به همت متخصصان پالایشگاه این انحصار شکسته شد.

وی افزود: تعمیر یکی از شیرهای مربوط به پمپ آمین پالایشگاه که سبب صرفه‌جویی حدود 450 میلیون تومانی شد، تجهیز مبدل‌های واحد احیای MEG به منظور جلوگیری از هیدراته شدن گاز ترش استحصالی و یخ بستن لوله‌های انتقال گاز از دریا به همراه مواد پیشگیری‌کننده از خوردگی با صرفه‌جویی یک میلیارد و 400 میلیون تومانی، ساخت و تأمین قطعات تعدادی از آنالایزرها با یک سوم هزینه و ساخت دو اجکتور در یونیت 108 از جمله اقدام‌های پالایشگاه نهم در مسیر خودکفایی و اقتصاد مقاومتی هستند.

به گفته حقوقی، ساخت قطعات یدکی تعدادی از شیرها در واحد مرکاپتان‌زدایی نیز اقدام دیگری از سوی متخصصان فاز 12 پارس جنوبی است که برای تأمین آن از خارج کشور باید مبالغ زیادی هزینه می‌شد، اما هم‌اکنون ازسوی یک سازنده داخلی تأمین می‌شود. ساخت تنها یک نمونه از این قطعه برای یک ردیف گازی یک میلیارد و 400 میلیون تومان صرفه‌جویی دربر داشته است.

کد خبر 286597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =