تکمیل فرآیند ظرفیت‌سازی تولید گاز شیرین در پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی

پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی آماده فرآیند شیرین‌سازی گاز معادل ظرفیت اسمی 56 میلیون مترمکعب در روز از چهار ردیف پالایشی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، پیام معتمد با بیان این‌که دستیابی به ظرفیت کامل شیرین‌سازی گاز در پالایشگاه فاز 13 با راه‌اندازی چهارمین و آخرین ردیف شیرین‌سازی این فاز محقق شده، اعلام کرد: هم‌اکنون در این ردیف شیرین‌سازی، 6 میلیون مترمکعب گاز غنی در روز فرآوری و به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

به گفته وی، هر کدام از این چهار ردیف فرآورشی که با تلاش کارکنان بخش‌های مختلف عملیاتی راه‌اندازی شده است، روزانه 14 میلیون مترمکعب گاز را شیرین‌سازی و به شبکه سراسری تزریق خواهد کرد.

مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی با بیان این که هم اکنون چهار ردیف شیرین‌سازی این فاز با دریافت گاز ترش فازهای ٦ تا ٨ پارس جنوبی در مدار تولید قرار دارد، تصریح کرد: قرار است امسال نیمی از این واحدهای فرآورشی شامل ردیف‌های اول و دوم با تکمیل و بهره‌برداری از زنجیره تولید مرحله نخست این فاز روزانه 28 میلیون مترمکعب گاز بخش فراساحلی این فاز را دریافت و پس از فرآوری به واحد ارسال گاز تزریق کنند.

هم‌اکنون گاز اسیدی ردیف‌های نخست و دوم شیرین‌سازی پالایشگاه فاز 13 به مقدار 25 تن بر ساعت با غلظت 20 درصد سولفید هیدروژن به واحد 108 بازیافت گوگرد این پالایشگاه ارسال می‌شود تا یکی از واحدهای مهم زیست‌محیطی در طرح‌های پالایشگاهی همزمان با تکمیل ردیف‌های شیرین‌سازی و آمادگی پالایشگاه به منظور ورود گاز غنی از دریا به بهره‌برداری برسد.

با بهره‌برداری از چهار سکوی بخش فراساحل فاز 13 و ارسال گاز غنی به پالایشگاه این فاز، روزانه 56 میلیون مترمکعب گاز ترش غنی در واحدهای فرآورشی این فاز شیرین‌سازی خواهد شد.

کد خبر 286604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =