توانمندی شرکت ملی حفاری برای ارائه آموزش‎های تخصصی

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری از توانمندی این شرکت برای ارائه مجموعه کامل آموزش‎های تخصصی صنعت حفاری خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، حمیدرضا خوش‎آیند در تشریح نقش‎آفرینی این شرکت در فرآیند تولید نفت و گاز گفت: بحث آموزش در شرکت ملی حفاری با تاسیس آموزشگاه فناوری حفاری هم‎زمان با شکل‎گیری صنعت حفاری در کشور اهمیت دارد و این مرکز در پرورش متخصصان و کارشناسان این صنعت بسیار تاثیر گذار بوده است.

وی سطح دوره‎های کوتاه‎مدت و بلندمدت مرکز آموزش و تجهیز نیروی انسانی را در برگزاری دوره‎های تخصصی و عمومی در چارچوب معیارها و استانداردهای صنعت نفت ارزیابی و اظهار کرد: این شرکت در سال‎های اخیر افزون بر ارائه خدمات آموزشی به شرکت‎های زیرمجموعه صنعت نفت، به متخصصان برخی کشورها از جمله بولیوی آموزش مرتبط با کنترل فوران چاه‎های نفت و گاز را داده است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری گفت: شرکت ملی حفاری با توجه به برخورداری از استادان مجرب از نظر تحصیلات آکادمیک و تجارب میدانی، آمادگی برای برگزاری دوره‎های تخصصی در بخش‎های مختلف عملیات حفاری و خدمات جانبی فنی و مهندسی برای کارشناسان شرکت‎های متقاضی داخلی و خارجی را دارد و در این باره شرکت ملی نفت عراق در حال رایزنی برای استفاده از این ظرفیت‎ها در منطقه است.

خوش‌آیند تصریح کرد: موضوع آموزش در شرکت ملی حفاری به موازات وظایف ذاتی این شرکت شکل گرفت و در رشد و بالندگی سازمان در پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت کشور تاثیر اساسی داشته است و کارنامه فعالیت‎های شرکت در سال‎های گذشته را برجسته می‎‌کند.

وی به توسعه ناوگان شرکت از 6 دستگاه حفاری در بدو تاسیس به 72 دستگاه در زمان حاضر و تحقق حفر و تکمیل حدود 4 هزار و 500 حلقه چاه‎ اکتشافی، توسعه‌ای/ توصیفی و تعمیری در مناطق خشکی و دریایی کشور، دستیابی به 9 میلیون و 320 هزار متر حفاری و ارائه 165 هزار عملیات فنی و مهندسی مختص صنعت حفاری که افزون بر 20 تخصص با دانش فنی مختلف است، اشاره کرد. 

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران  افزود: گستره عملیاتی این شرکت از شمالی‎ترین مناطق کشور (سرخس – خانگیران) تا جنوبی‎ترین نقطه (آب‎های خلیج‎فارس) و مناطق مرکزی در خشکی و دریایی پراکنده است و ناوگان حفاری شرکت با برخورداری از دکل‎های سبک، سنگین و فوق‌سنگین و نیروهای مجرب عملیاتی، خدمات فنی و ویژه و دیگر خدمات با بهره‎مندی از 230 گروه تخصصی به‌طور همزمان بخش عمده‎ای از فعالیت‎های حوزه صنعت حفاری در کشور را به‌عهده دارد.

خوش‌آیند، همکاری با مراکز علمی، پژوهشی و سازندگان داخلی برای بومی‎سازی قطعات و تجهیزات با کمک 230 شرکت و سازنده ایرانی را که به منظور خودکفایی استمرار دارد از دیگر موفقیت‎های شرکت برای اجرای برنامه‎های اقتصاد مقاومتی برشمرد.

وی اظهار کرد: در نتیجه هم‎افزایی و همکاری نزدیک میان کارفرماها از جمله شرکت‎های ملی مناطق نفت‎خیز جنوب، نفت فلات قاره ایران، نفت مناطق مرکزی،  مهندسی و توسعه نفت، نفت و گاز پارس و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی حفاری توانسته است افزون بر انجام برنامه‎های ابلاغی سالانه از سوی شرکت ملی نفت ایران، در پروژه‎های بزرگی مانند طرح‎های توسعه میدان‌های غرب کارون (میدان نفتی آزادگان، یاران، یادآوران و اروند)، هشت فاز طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی و میدان نفتی آذر به نحو چشمگیری نقش‎آفرینی داشته باشد.

کد خبر 286616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =