اقدام‎های پیشگیرانه برای کاهش فساد اداری در شرکت‎های نفتی

مدیرعامل شرکت نفت‎ خزر برگزاری هدفمند و مؤثر کارگروه سلامت نظام اداری را ضروری دانست و بر انجام اقدام‎های پیشگیرانه برای کاهش هرگونه فساد اداری در شرکت‎های نفتی تاکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت خزر، علی اصولی در دهمین نشست کارگروه سلامت نظام اداری و مقابله با فساد این شرکت ضمن بررسی چالش‎های مربوط به حوزه برگزاری مناقصه‌ها گفت: از طریق آموزش، آگاهی‌بخشی، ارائه راهکارهای مطلوب و ایجاد فضای مناسب، می‎توان زمینه بروز هرگونه فساد را در بخش‎های مختلف شناسایی کرد و اقدام‎های پیشگیرانه را برای کاهش و حذف آن به کار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین از طریق ارزیابی دوره‎ای منابع معتبر تأمین‎کننده کالا و خدمات، می‎توان صلاحیت آنها را بررسی و روزآمد کرد.

در ادامه رضا لشکری، دبیر کارگروه سلامت نظام اداری شرکت نفت خزر، هدف از برگزاری این نشست‎ها را دستیابی به روش‎های مؤثر برای پیشگیری و مبارزه با مفاسد احتمالی مرتبط با فرآیند برگزاری مناقصه‌ها در اداره‌ها به‌ویژه مقابله با موقعیت‎های آسیب‎پذیر برشمرد.

وی به اقدام‎های مثبت انجام شده از سوی کارگروه سلامت نظام اداری شرکت نفت خزر اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف برگزاری این نشست بررسی چالش‎های مربوط به فرآیند برگزاری مناقصه‌ها و شناسایی زمینه‎های شکل‎گیری فساد و همچنین یادآوری، آموزش و آشنایی هرچه بیشتر دست‎اندرکاران با قوانین و مقررات مربوط به برگزاری مناقصه‌ها بوده است که با حضور اعضای کارگروه سلامت اداری، کمیسیون مناقصه‌ها، کمیته فنی بازرگانی و مدیران و رؤسای اداره‌های ذی‌ربط در سه بخش انجام شد.

کد خبر 286626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =