۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
  • کد خبر: 286669
آذربایجانی‌ها زمستان گرمی پیش رو دارند

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی گفت: با توسعه گازرسانی شهری و روستایی، رفع نقاط ضعف شبکه و مقاوم‌سازی و بهره‌مندی از خط نهم سراسری، مردم آذربایجان غربی زمستان امسال را بدون افت یا قطع فشار گاز سپری خواهند کرد.

علیرضا شیخی امامزاده درباره آمادگی شرکت گاز استان آذربایجان غربی برای گازرسانی پایدار در فصل زمستان و آمار گازرسانی در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به خبرنگار شانا گفت: شرکت گاز این استان اکنون از دو خط انتقال گاز به همراه خط نهم سراسری بهره‌مند است تا گازرسانی به مردم این استان را بدون وقفه انجام دهد.

وی با بیان این‌که استان آذربایجان غربی روزهایی را با دمای منفی 3 درجه سانتی‌گراد سپری می‌کند، افزود: حدود سه ماه از وصل گاز خط نهم سراسری به استان آذربایجان غربی به ویژه منطقه سردشت می‌گذرد که این اقدام سبب شده مشکل قطع یا افت فشار گاز ناحیه سردشت که در سال‌های گذشته با آن روبه‌رو بودیم، رفع شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی درباره گازرسانی شهری این استان توضیح داد: آذربایجان غربی 44 شهر دارد که همه آنها قابلیت گازرسانی دارند، از این تعداد 39 شهر گازرسانی شده‌اند، همچنین گازرسانی به سه شهر در حال اجرا است، یک شهر مرحله پیمان‌سپاری را طی می‌کند و یک شهر نیز در مرحله مطالعه است.

شیخی امامزاده درباره گازرسانی روستایی اظهار کرد: آذربایجان غربی 2 هزار و 872 روستا دارد که از این تعداد، 2 هزار و 454 روستا قابلیت گازرسانی دارند و تاکنون یک هزار و 13 روستا از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: گازرسانی به 637 روستا در دست اقدام است، همچنین گازرسانی به 300 روستا نیز در مرحله مطالعه است.

شیخی امامزاده با بیان این‌که محل تامین منابع مالی گازرسانی شهری و روستایی استفاده از بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه سال 1393 است، درباره گازرسانی نیروگاهی گفت: سه نیروگاه بزرگ استان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند و در دهه فجر امسال نیز گازرسانی به نیروگاه گل‌برق ماکو آغاز خواهد شد.

به گفته وی، اکنون 715 صنعت عمده شامل کارخانه‌های قند، کارخانه‌های سیمان، مرغداری‌ها، گلخانه‌ها و ... از مصرف‌کنندگان گاز هستند که این موضوع تاثیری بسزا در کاهش مصرف سوخت مایع و تامین منابع مالی مورد نیاز سایر طرح‌های گازرسانی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی طول شبکه گاز این استان را 13 هزار و 300 کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای طرح‌های گازرسانی در دست اقدام، طول شبکه گاز استان به حدود 20 هزار کیلومتر خواهد رسید.

شیخی امامزاده از رفع نقاط ضعف شبکه گاز استان پیش از آغاز فصل سرما خبر داد و تصریح کرد: همکاری با منطقه 8 عملیات انتقال گاز، مقاوم‌سازی شبکه، بهره‌مندی از خط نهم سراسری و استفاده از خطوط تازه تاسیس سبب می‌شود شهرها و روستاهای گازرسانی شده استان آذربایجان غربی، زمستان امسال را بدون دغدغه قطع یا افت فشار گاز سپری کنند.

وی درباره برنامه‌ریزی این شرکت برای دهه فجر امسال اظهار کرد: در دهه فجر یکی از شهرهای شهرستان چالدران که در نقطه صفر مرزی شمال‌غرب کشور واقع است گازرسانی خواهد شد، همچنین گازرسانی به یکصد روستای استان نیز برای دهه فجر در نظر گرفته شده است.

کد خبر 286669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =