900 واگن باری و مخزن‎دار به شبکه سراسری راه آهن اضافه می‎شود

بیش از 900 واگن لبه ‎بلند باری و مخزن‎دار در قالب ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر با حمایت شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت به شبکه سراسری راه‌آهن کشور افزوده می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، ساسان کاظمی‎نژاد، مدیر بخش حمل‎ونقل این شرکت گفت: ورود 925 دستگاه واگن باری لبه بلند در قالب هفت قرارداد فیمابین راه‎آهن و سرمایه‌گذاران عامل صرفه‎جویی، در دستور کار شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت است که تاکنون 200 دستگاه واگن باری لبه بلند در قالب این قراردادها به بهره‎برداری رسیده و به شبکه سراسری راه‎آهن افزوده می‌شود.

وی افزود: در چند ماه اخیر، مصوبه خرید 725 واگن از سوی هیئت‎مدیره شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت دریافت شده و قراردادهای آن تا اوایل سال آینده  اجرایی می‎شود.

مدیر بخش حمل‎ونقل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت به اهمیت توسعه حمل‎ونقل ریلی در کشور اشاره و تصریح کرد: در راستای ماده 12 قانون رفع موانع تولید، تاکنون 7.5 میلیارد دلار برای اجرای پروژه‎های توسعه حمل‎ونقل ریلی در بخش‎های باربری زیرساخت و مسافربری اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: توسعه حمل‎ونقل ریلی و انتقال سفرهای جاده‎ای به ریل افزون بر تامین امنیت و ایمنی بالا، کاهش انتشار گازهای گلخانه‎ای و کاهش مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 286686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =