نقش برجسته پروژه‎های پژوهشی در توسعه صنعت حفاری

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران بر نقش برجسته پروژه‎های پژوهشی در توسعه صنعت حفاری کشور تاکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، هادی محمدی گفت: دستیابی به فناوری‎های کلیدی از طریق پروژه‎های پژوهشی یکی از گذرگاه‎های روند توسعه و پویایی صنعت راهبردی حفاری در کشور است.

وی افزود: برخورداری از فناوری‎های نو با طراحی و اجرای پروژه‎های پژوهشی افزون بر نقش محوری در بومی‎سازی قطعه‎ها و تجهیزات پرمصرف، از نظر فناوری‌محور بودن صنعت حفاری اهمیت ویژه‎ای دارد، زیرا این صنعت در جهان با رشد فزاینده همراه است.

وی با بیان این‎که شرکت‎های دارای فناوری صنعت حفاری با همکاری مراکز علمی پژوهشی، نسل جدیدی از تجهیزات این صنعت را به بازار عرضه می‎کنند، اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران افزون بر به‌کارگیری فناوری‎های روزآمد با برقراری ارتباط منسجم با دانشگاه‎ها و پارک‎های علم و فناوری کشور توانسته است بخشی از نیازمندی‎های این صنعت را پیرامون فناوری جدید بومی‎سازی کند.

محمدی در همین زمینه به همکاری و هم‎افزایی با استادان، پژوهشگران و شرکت‎های دانش‌بنیان در قالب پروژه‎های پژوهشی و پایان‎نامه‎های تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت: شرکت ملی حفاری ایران با تدوین دانش فنی، طراحی و ساخت تجهیزات و سیستم‎ها به فناوری‎های مختلفی در این باره دست یافته و به نام خود ثبت کرده است.

 رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران افزود: از جمله این پروژه‎ها طراحی و ساخت سامانه سطحی نمودارگیری از چاه‎های نفت و گاز با همکاری پژوهشکده الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف، سامانه شبیه‎ساز کنترل فوران ثابت و قابل حمل با همکاری مرکز تحقیقات حفاری دانشگاه چمران اهواز و نمودارگیری ابزار درون‎چاهی با همکاری پارک علم و فناوری خوزستان است.

 وی تدوین مجموعه مقررات تخصصی صنعت حفاری  با همکاری دانشگاه صنعت نفت، طراحی و ساخت یونیت نمودارگیری از سیال حفاری (MUD LOGGING) با همکاری دانشگاه تهران، ساخت ابزار مکان‌یابی مغناطیسی برای هدایت حفاری  و جهت‌یابی حفاری (MWD) با همکاری دانشگاه امیرکبیر، طراحی و ساخت دستگاه لوله مغزی سیار با همکاری جهاد دانشگاهی را بخش دیگری از دستاوردهای این حوزه برشمرد.

محمدی تصریح کرد: هم‎اکنون نیز پروژه طراحی و ساخت ابزارهای گاما، پالسر مثبت و جایرو از مجموعه خدمات ویژه حفاری با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سامانه مخلوط نمایی سیمان و مواد پودری با دانشگاه چمران اهواز و پروژه اصول جامع طراحی مهندسی حفاری ساخت چاه در ایران با دانشگاه صنعت نفت در مراحل آغازین اجرا قرار دارد.

کد خبر 286721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =