اجرای پروژه‌ نصب ایستگاه‌های اندازه‌گیری گاز در پارس جنوبی

پروژه طراحی و نصب ایستگاه‌های اندازه‌گیری کمی و کیفی گازهای شیرین در خروجی پالایشگاه‌های اول، دوم، سوم و پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، پروژه طراحی و نصب ایستگاه‌های اندازه‌گیری کمی و کیفی گازهای شیرین همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور کاهش مقدار گازهای محاسبه نشده در خطوط انتقال و همچنین تعیین دقیق کیفیت‌، مقدار تولید و مصرف گاز در کشور‌ اجرایی شده است.

با بهره‌برداری از این پروژه، افزون بر اندازه‌گیری دقیق مقدار گاز، پایش لحظه‌ای کیفیت خروجی گاز پالایشگاه‌های اول، دوم، سوم و پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی نیز فراهم می‌شود، همچنین با استفاده از داده‌های کیفی، کیفیت گاز تولیدی در هر پالایشگاه نیز کنترل می‌شود.

ایجاد قابلیت کالیبراسیون میترهای هر مسیر، مطابق با استانداردهای معتبر دنیا در محل پالایشگاه گاز نیز سبب می‌شود تا دیگر نیازی به ارسال میترها برای کالیبراسیون به خارج از کشور نباشد، زیرا یک مسیر نیز برای کالیبراسیون میترها در هر پالایشگاه در نظر گرفته شده است.

هم‌اکنون ایستگاه‌های اندازه‌گیری کمی و کیفی گازهای شیرین پالایشگاه‌ها در مدار قرار گرفته و آماده تحویل موقت به بهره‌بردار هستند، همچنین دو پروژه مشابه دیگر نیز درباره طراحی و احداث سیستم اندازه‌گیری در مجتمع گاز پارس جنوبی اجرا خواهد شد.

پروژه رفع نواقص سیستم اندازه‌گیری کیفی ایستگاه‌های اندازه‌گیری پالایشگاه‌های ششم، هفتم، هشتم، نهم و دهم بنا به دستور شورای مدیران شرکت ملی گاز ایران به شرکت مهندسی و توسعه گاز واگذار شده است. 

پروژه نوسازی و ارتقای تجهیزات و سیستم‌های اندازه‌گیری ایستگاه بازرگان نیز با طی مرحله نهایی مطالعه، هم‌اکنون در مرحله برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار است که تا پایان امسال باید برنده مناقصه تعیین شود و کار خود را آغاز کند.

کد خبر 286727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =