دوره تعمیرات اساسی واحد بهره‌برداری چشمه‌خوش پایان یافت

مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز غرب از پایان تعمیرات اساسی واحد بهره‎برداری چشمه‌خوش خبر داد و گفت: بنا بر نیاز عملیاتی و برنامه‎های پنج ساله، تعمیرات اساسی واحد بهره‎برداری و نمک‌زدایی چشمه‌خوش با موفقیت پایان یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سعید ناصری‎پور افزود: این پروژه با برنامه‎ریزی و نظارت دقیق مدیریت عملیات، برنامه‎ریزی تعمیرات اساسی ستاد و همچنین مهندسان شرکت در منطقه عملیاتی چشمه‌خوش با کمترین میزان کاهش تولید و در کمترین زمان ممکن (در سه ماه) انجام شد.

وی گفت: تعمیرات اساسی منطقه عملیاتی چشمه‌خوش با هماهنگی و همکاری واحدهای مدیریت عملیات، برنامه‎ریزی و نظارت بر تعمیرات اساسی، ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)، بازرسی فنی، اداره کالا و گروه‎های کاری منطقه در ادارات تعمیرات، مکانیک، برق، خطوط لوله ابزار دقیق، بهره‎برداری، ادارات ستاد و منطقه عملیاتی چشمه خوش به انجام رسید.

مدیر عامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز غرب در ادامه با تشریح مراحل انجام این تعمیرات گفت: برای انجام این عملیات، پس از جداسازی و ایزوله‎کردن ظروف مانند مراحل بخارزنی، تمیزکاری و چربی‎زدایی تجهیزات، واحد بازرسی فنی اقدام به عیب‌یابی (مانند خوردگی، زنگ‌زدگی و رنگ‌پریدگی) کرد و سپس عملیات سندبلاست و لکه‎گیری آغاز شد و بنا به عیوب شناسایی شده مراحل چسب‌کاری، جوشکاری و نصب ورق Patch انجام شد و در ادامه عملیات رنگ آمیزی لایه‎های اول، دوم و سوم تفکیک‎گرها و مخازن بهره‎برداری منطقه انجام شد.

ناصری‌پور با اشاره به اهمیت انجام این پروژه اظهار کرد: با وجود راه‎اندازی کارخانه و عدم توقف تولید هیچ گونه حادثه جانی یا مالی اتفاق نیفتاد.

بر این اساس، انجام عملیات تعمیرات اساسی دستگاه‌های نمک‌زدایی مانند سرویس و تعمیر ترانس‎های مربوطه، تعمیر و سرویس سامانه‎های برق، کنترل و ابزار دقیق بدون برون‌سپاری انجام شد.

کد خبر 286741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =