20 درصد از درآمدهای نفتی سال 98 به حساب صندوق توسعه ملی واریز می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه امروز این کمیسیون، مقرر شد 20 درصد از درآمدهای نفتی در سال 98 به صندوق توسعه ملی واریز شود.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح امروز (دوشنبه، 24 دی‌ماه) بعد از نشست کمیسیون تلفیق بودجه 98 گفت: دیروز پس از تصویب کلیات لایحه بودجه در کمیسیون، وارد بررسی جزییات آن شدیم. بر اساس آیین‌نامه داخلی کمیسیون، ابتدا منابع درآمدی بررسی و تصویب می‌شود، سپس بعد از مشخص شدن منابع درآمدی، مباحث هزینه‌ای و سیاست‌های اجرایی بودجه را بررسی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تبصره 1 و 2 لایحه بودجه سال 98 در کمیسیون بررسی و در تبصره یک موضوع درآمدهای نفتی و نحوه توزیع آن مشخص شد، افزود: 20 درصد از درآمدهای نفتی در سال 98 به صندوق توسعه ملی، 14.5 درصد از کل صادرات نفت خام و میعانات گازی به حساب شرکت ملی نفت، 14.5 درصد از خالص صادرات گاز به حساب شرکت ملی گاز ایران و 3 درصد از درآمد نفتی بر اساس حکم قانون برای مناطق نفت‌خیز و محروم هزینه و مابقی در حساب خزانه برای تامین هزینه‌های دیگر واریز می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: مقرر شد 6 هزار میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت نفت ایران برای تامین قیر رایگان تخصیص یابد. در بررسی موارد هزینه‌ای مشخص می‌کنیم که چه مقدار از آن توسط شهرداری‌ها، راه روستایی و نوسازی مدارس مصرف شود.

شایان ذکر است مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه 98، مصوبه نهایی نبوده و بعد از پایان کار این کمیسیون، باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیز تصویب شوند.

کد خبر 286853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =