دولت به تعهد خود برای تامین گاز پتروشیمی گلستان عمل می‌کند

رئیس جمهوری گفت: دولت به تعهد خود در پروژه پتروشیمی گلستان برای تامین گاز عمل خواهد کرد، اما اینکه چه محصولی تولید شود، این به‌عهده سهامداران است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر حسن روحانی، امروز (سه‌شنبه، 25 دی‌ماه) در نشست خبری پایان سفر کاروان تدبیر و امید به استان گلستان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بعضی از بانک‌های عامل کشور و مسئولان اجرایی استان گلستان به ارزش حدود ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این منطقه، گفت: باید مسئولان استان گلستان برای اجرای این توافق‌ها و تحول استان تلاش کنند.

وی به برنامه‌های دولت دوازدهم برای تکمیل پروژه پتروشیمی گلستان که عملیات احداث آن از ۱۲ سال قبل آغاز شده است، اشاره کرد و افزود: درباره این پروژه که در سفر پیشین هم یکی از موارد مهم مدنظر دولت بود، اعلام کرده‌ایم که اگر بخواهد به تولید اوره بپردازد باید بازاریابی کند و با توجه به تولید بالای اوره در کشور، یافتن مشتری برای محصول به‌عهده خود سهامداران پروژه است.

رئیس جمهوری تصریح کرد کرد: اگر این مجتمع محصول تولیدی خود را تغییر دهد، دولت آماده همکاری است. در نشست‌های دولت درباره استان گلستان با وزیر نفت نیز گفت‌وگوهایی انجام و تاکید شد که دولت به تعهد خود در این پروژه برای تامین گاز عمل خواهد کرد، اما اینکه چه محصولی تولید شود، به‌عهده سهامداران است.

 

کد خبر 286882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =