طرح‌های گازرسانی استان کرمان در آستانه 40 سالگی انقلاب افتتاح می‎شود

در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چند پروژه‌ گازرسانی در مناطق جنوب شرق استان کرمان با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظر تربتی معاون وزیر نفت در امور گاز ضمن اعلام این خبر گفت: روز دوشنبه (یکم بهمن‌ماه)، با حضور اسحاق جهانگیری و جمعی از مسئولان کشوری، خط لوله انتقال گاز کهنوج - جیرفت به همراه سه شهرستان و 78 روستا، 2 شهرک صنعتی و یک جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (CNG) در جنوب شرق استان کرمان افتتاح می‌شود و مردم این مناطق از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: این پروژه‌ها با هزینه‌ای بالغ بر 5 هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: با افتتاح پروژه گازرسانی به شهرستان‌های جیرفت، نرماشیر، فهرج و دو شهرک صنعتی جیرفت و بم، زمینه بهره‌مندی بیشتر مردم جنوب و شرق استان کرمان از نعمت گاز فراهم می‌شود.

به گفته تربتی، خط لوله 20 اینچی انتقال گاز کهنوج - جیرفت به طول تقریبی ۷۱ کیلومتر از نیروگاه شهر کهنوج آغاز می‌شود و در ادامه از مناطق فاریاب و عنبرآباد عبور  می‌کند و تا شهر جیرفت ادامه می‌یابد و افزایش بهره‌مندی مناطق شهری و روستایی از نعمت گاز طبیعی را به همراه دارد.

معاون وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: با افتتاح خط لوله یادشده، ظرفیت انتقال گاز تا ۷ میلیون مترمکعب در روز افزایش می‌یابد و در نتیجه، گازرسانی به مناطق شهری، روستایی و صنعتی این منطقه از استان کرمان، سرعت بیشتری می‌گیرد.

شایان یادآوری است که هم‌اکنون 50 شهر و 959 روستا در استان کرمان به شبکه سراسری گاز متصل هستند و از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

کد خبر 286959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =