۱۵۰۰ میلیارد تومان برای گازرسانی به مدارس روستایی اختصاص می‌یابد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای گازرسانی به مدارس روستایی اختصاص می‌یابد.

سیدعلی ادیانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به نشست دیروز (سه‌شنبه، دوم بهمن‌ماه) کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 اشاره کرد و گفت: در بند (د) تبصره (1) لایحه بودجه سال آینده، وزارت نفت مکلف شد از محل سهم شرکت ملی نفت ایران نسبت به گازرسانی به روستاها و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام گازرسانی در روستاها با اولویت گازرسانی به شهرها و روستاهای استان‌ سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی اقدام کند.

وی با بیان اینکه 1500 میلیارد تومان برای گازرسانی به مدارس روستایی تخصیص داده شد، افزود: در مصوبه دیگری، 6 هزار میلیارد تومان از منابع شرکت ملی نفت برای تامین قیر اختصاص یافته است.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 98 تصریح کرد: 48 درصد از 6 هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده به تامین قیر برای روکش و آسفالت راه‌های اصلی و فرعی روستاها، معابر و محلات هدف بازآفرینی شهر، مسکن مهر و فرودگاه‌های کشور در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

ادیانی ادامه داد: 11 درصد به آسفالت معابر شهرهای با جمعیت کمتر از 50 هزار نفر در اختیار شهرداری‌ها و دهیارها قرار خواهد گرفت، 17 درصد نیز در اختیار سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور برای انجام عملیات مالچ‌پاشی قرار می‌گیرد تا خاک مناطقی که از نظر ریزگردها مشکلاتی محیط زیستی ایجاد کرده‌اند پوشش داده شود و 19 درصد در اختیار بنیاد مسکن برای آسفالت معابر و بهسازی روستاها و 5 درصد نیز به سازمان نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس برای آسفالت و ایزوگام آنها تخصیص می‌یابد.

وی عنوان کرد: همچنین طبق یکی از مصوبه‌های کمیسیون تلفیق بودجه سال 98، بانک‌های عامل اجازه دارند برای طرح‌های توسعه میدان‌های نفت و گاز با اولویت جمع‌آوری گاز‌های همراه و میدان‌های مشترک، تسهیلات ارزی پرداخت کنند.

کد خبر 287023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =