بهره‌مندی 371 واحد صنعتی خراسان جنوبی از مصوبه شورای اقتصاد

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از بهره‌مندی 371 واحد صنعتی این استان از مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر اعطای تسهیلات 240 میلیون تومانی گازرسانی صنعتی خبر داد.

سید محمود هاشمی درباره آمادگی شرکت گاز استان خراسان جنوبی برای گازرسانی پایدار در فصل زمستان و آمار گازرسانی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به خبرنگار شانا گفت: همه 30 شهر خراسان جنوبی قابلیت گازرسانی دارند و اکنون 29 شهر به شبکه گاز طبیعی متصل است و تنها شهر باقی‌مانده نیز تا پایان بهمن‌ماه گازرسانی می‌شود، بنابراین ضریب نفوذ گازرسانی شهری به 99.5 درصد می‌رسد.

هاشمی تعداد روستاهای استان را یک هزار و 750 روستای دارای سکنه اعلام کرد که از این تعداد یک هزار و 182 روستا قابلیت گازرسانی دارند و تاکنون 393 روستا از نعمت گاز برخوردار شده‌اند، بنابراین ضریب نفوذ گازرسانی روستایی خراسان جنوبی 54 درصد است، همچنین گازرسانی به 345 روستای دیگر در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی طول شبکه انتقال گاز استان را 980 کیلومتر و طول شبکه تغذیه و توزیع استان را 6 هزار و 122 کیلومتر عنوان کرد و درباره گازرسانی نیروگاهی افزود:  هر 2 نیروگاه استان در سال‌های اخیر از گاز بهره‌مند شده‌اند.

هاشمی با بیان اینکه توسعه شبکه گاز به مجوزهای مختلفی از سازمان‌های مرتبط مانند شهرداری، راهداری، منابع طبیعی و استانداری نیاز دارد، درباره گازرسانی صنعتی توضیح داد: خراسان جنوبی حدود یک هزار و 500 واحد صنعتی دارد که از این تعداد، 843 واحد صنعتی از نعمت گاز بهره‌مند هستند و اتصال 500 واحد دیگر به شبکه گاز طبیعی نیز در دست اقدام است، همچنین 371 واحد تا کنون از مصوبه شورای اقتصاد بهره‌مند شده‌اند.

نگهداشت، مقاوم‌سازی و نوسازی شبکه گازرسانی از جمله طرح‌های مهم شرکت‌های گاز استانی است که هاشمی در این باره توضیح داد: امسال مطابق سال‌های گذشته، مقاوم‌سازی و نگهداشت شبکه گاز با هدف پایداری گازرسانی اجرا شد که می‌توان به مقاوم‌سازی خط 10 اینچ پل طالقانی شهر قائن، تعویض کیت و فلنج عایقی در ایستگاه‌های TBS امین‌زاده و سیمان قائن، اجرای عملیات مقاوم‌سازی خط تغذیه و نصب اتصال عایق ایستگاه‌ها و تعویض شیرهای معیوب ناحیه فردوس، نصب و راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ ایستگاه‌های گاز استان خراسان جنوبی، تهیه مصالح و اجرای لوله پلی‌اتیلن سایز 160 و اتصال به شبکه گازدار در سطح شهرهای فردوس و اسلامیه، پشتیبانی مرکز پیام امداد و دیسپچینگ گاز در سطح استان خراسان جنوبی و تکمیل سامانه مانیتورینگ و پایش لحظه‌ای فشارهای ورودی و خروجی اشاره کرد.

وی افزود: انجام پروژه کاهش فشار خطوط توزیع از 60 به 30psi در سه شهر و 30 روستا در 9 ماهه امسال، ساخت و نصب خط بحران برای 10 ایستگاه CGS، تجهیز پنج کانکس بحران در سطح استان، کنترل نقاط بحرانی، کنترل آبراهه‌ها و مسیرهای متقاطع با شبکه‌های گاز، راه‌اندازی سامانه 194 متمرکز استانی و تشکیل گروه‌های واکنش سریع به‌منظور مقابله در شرایط ضروری از دیگر اقدام‌های انجام شده برای نگهداشت و پایداری شبکه و مقابله با بحران است تا مردم خراسان جنوبی زمستان امسال را نیز بدون قطع یا افت فشار گاز سپری کنند.

به گفته هاشمی، در 9 ماه امسال یک میلیارد و 138 میلیون مترمکعب گاز در استان خراسان جنوبی مصرف شده است و پیش‌بینی می‌شود در سه ماهه پایانی سال نیز حدود 400 میلیون مترمکعب گاز استفاده شود.

وی درباره برنامه‌های این شرکت برای دهه فجر امسال توضیح داد: در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، افتتاح طرح‌های گازرسانی با هزینه یک هزار و 20 میلیارد ریال شامل گازرسانی به شهر دیهوک با 862 خانوار، گازرسانی به 89 روستا با 7 هزار و 105 خانوار و گازرسانی به 318 واحد صنعتی، خدماتی و تولیدی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: کلنگ‌زنی عملیات گازرسانی به 92 روستا با 7 هزار و 986 خانوار با هزینه 800 میلیارد ریالی از دیگر برنامه‌های شرکت گاز استان خراسان جنوبی برای دهه فجر امسال است.

کد خبر 287067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =