اجرای 12 پروژه پژوهشی گاز با هزینه 17 میلیارد ریالی

طرح‌های پژوهشی شرکت ملی گاز ایران که پس از حصول نتیجه به مرحله تجاری‌سازی می‌رسند تاکنون هزینه‌ای 17 میلیارد ریالی را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید پاک‌سرشت، صبح روز شنبه (ششم بهمن‌ماه) در حاشیه سمینار علمی مدیریت پژوهش و فناوری با موضوع «ارائه دستاورد پروژه‌های قطب پژوهشی طراحی و ساخت تجهیزات گازرسانی» با بیان اینکه اقدام‌های پژوهشی که در شرکت ملی گاز ایران انجام می‌شود، نتایج مطلوبی به همراه دارد، گفت: این نتایج باید به ارزش افزوده بیشتری بینجامد، زیرا شرکت ملی گاز ایران از ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف برخوردار است و تخصص‌های فراوانی در مجموعه شرکت‌های تابع شرکت ملی گاز ایران دیده می‌شود که ما باید از آنها به‌خوبی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: واگذاری برخی از موضوعات تخصصی به شرکت‌های تابعه از جمله سیاست‌های شرکت ملی گاز ایران در سال‌های اخیر بوده که در قالب قطب‌بندی‌های پژوهشی اجرا شده است، اما اکنون به بازنگری نیاز دارد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: بر اساس قطب‌بندی‌های انجام شده، شرکت گاز استان آذربایجان شرقی به عنوان قطب طراحی و تجهیزات کاربردی در حوزه توزیع گاز انتخاب شد و در قالب این واگذاری تعدادی از پروژه‌ها که به ساخت فرآیندی در بخش توزیع گاز مربوط می‌شد در برنامه کاری این شرکت قرار گرفت.

پاک‌سرشت انجام کارهای پژوهشی را از حلقه‌های تجاری‌سازی برشمرد و افزود: حصول نتیجه مطلوب از یک طرح پژوهشی آن را در مرحله کاربردی یا تجاری‌سازی قرار می‌دهد.

شایان ذکر است شرکت گاز استان آذربایجان شرقی از سال 93 به عنوان قطب پژوهشی طراحی و ساخت تجهیزات گازرسانی با اهداف طراحی و ساخت تجهیزات (کسب دانش فنی و بومی‌سازی ساخت تجهیزات داخلی، ایجاد دانش فنی ساخت تجهیزات جدید/ فناوری‌های نوین در زمینه‌های مورد نیاز) و تغییر در طراحی و ساخت تجهیزات موجود به منظور بهینه‌سازی عملکرد آنها فعالیت می‌کند.

بر این اساس، پس از شناسایی نیازهای موجود در سطح شرکت‌های گاز استانی، اولویت‌ها تعیین می‌شود. تاکنون 12 پروژه پژوهشی با اعتباری بیش از 17 هزار و 640 میلیون ریال تعریف و اجرا شده است.

کد خبر 287105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =