حفر 16 حلقه چاه توسعه‎ای جدید در میدان آزادگان جنوبی

شرکت ملی حفاری ایران از پایان عملیات حفر و تکمیل 16 حلقه چاه توسعه‎ای به منظور اجرای پروژه حفاری 20 حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، منوچهر اسدی در بیان اقدام‎های به عمل آمده برای تحقق به موقع پروژه حفاری 20 حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی گفت: این پروژه از شهریورماه سال 95 کلید خورد و مدت پیش‎بینی شده برای اجرای آن 24 ماه تعیین شده بود.

وی افزود: با توجه به این‎که شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی است شمار چاه‎ها را از 20 حلقه به 23 حلقه افزایش داد که بر این اساس پیش‎بینی می‎شود این پروژه تا خردادماه 98 به پایان برسد.

اسدی اظهار کرد: با توجه به هم‎افزایی و ارتباط تنگاتنگ میان مجری طرح و متخصصان این شرکت، حفاری هفت حلقه چاه باقیمانده نیز با پیشرفت 90 درصدی در مراحل پایان کار قرار دارد.

مدیر پروژه حفاری 20 حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به این‎که در ارتباط با انجام  پروژه پیش گفته شش دستگاه حفاری سنگین مدیریت عملیات خشکی – 4 شرکت به‌کارگیری شده است، گفت: براساس محاسبات به عمل آمده درباره حفر این چاه‎ها تاکنون بیش از 72 هزار متر حفاری گزارش شده است.

وی تصریح کرد: شرکت ملی حفاری ایران با احتساب حفاری بیش از 40 حلقه چاه که سال گذشته به پایان رسید تاکنون حفاری و تکمیل 56 حلقه چاه در این میدان نفتی مشترک را در کارنامه خود دارد و نقش مهمی در تولید این میدان ایفا کرده است.

اسدی به مجهز بودن دستگاه‎های حفاری به سامانه مدیریت پسماند با هدف حفط اکوسیستم آب، خاک و محیط زیست منطقه اشاره کرد و افزود: از نکات برجسته در این پروژه با توجه به اجرای آن به صورت کلید در دست، استفاده حداکثری از قطعات، تجهیزات، کالا و مواد مورد نیاز از منابع و تولیدات داخلی است.

مدیر پروژه حفاری 20 حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران با بیان این‎که شرکت به تازگی با حضور در مناقصه شرکت متن برنده حفاری 10 حلقه چاه دیگر در این موقعیت عملیاتی شده است، اظهار کرد: تامین مقدمات اجرای این پروژه نیز در حال انجام است و به‌زودی با حفر یک حلقه چاه توصیفی (ارزیابی) کلید خواهد خورد

کد خبر 287110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =