78 پروژه مسئولیت اجتماعی نفت در دهه فجر بهره‎برداری می‎شود

شرکت ملی نفت ایران که اجرای بیش از 3 هزار و 700 پروژه عام‎المنفعه با ارزش حدود 16 هزار میلیارد ریال را در مناطق نفت‎خیز در کارنامه دارد، بر آن است 78 پروژه را نیز همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‎برداری برساند.

به گزارش خبرنگار شانا، بر اساس تعهدهای ابلاغی به شرکت ملی نفت ایران در قالب مصوبه‌های دولت‎های پیشن، مصوبه‌های سفرهای مقام معظم رهبری، درخواست‎های نمایندگان و مقام‌های استانی و نیز تکالیف خارج از مصوبات دولت (تعهدهای شرکت ملی نفت ایران در مناطق نفت‎خیز محروم شهری و روستایی)، این شرکت موظف به اجرای پروژه‎های عام‎المنفعه در مناطق محروم شهری و روستایی است.

طبق تازه‌ترین گزارش وضع پروژه‎های عام‎المنفعه شرکت ملی نفت ایران در مناطق نفت‎خیز محروم روستایی و شهری، تاکنون بالغ بر 3 هزار و 744 پروژه مشتمل بر هزار و 270 پروژه آموزشی، هزار و 105 پروژه ورزشی، 580 پروژه بهداشتی، 46 پروژه راه و 743 پروژه خدماتی با اعتبار حدود 16 هزار میلیارد ریال انجام شده که از این مبلغ، 15 هزار و 996 میلیارد ریال پرداخت شده و بقیه در حال تسویه حساب است.

واحد مدیریت نظارت بر عمران مناطق نفت‎خیز تصمیم دارد همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، 78 پروژه را تکمیل و به بهره‎برداری برساند. بیشتر پروژه‎ها مربوط به بخش احداث و نوسازی مدارس، ورزش و جوانان و بهداشت و درمان است، همچنین پروژه‎هایی در زمینه راه‎ و شهرسازی، بهداشت و درمان و حوزه‎های فرهنگی و مذهبی در حال اجراست که شرح آن در ادامه آمده است:

احداث و نوسازی مدارس

در این حوزه می‎توان به کمک‎های مالی شرکت ملی نفت ایران به منظور تجهیز هنرستان امام علی (ع) کهریزک در تهران، احداث مدرسه در فرخشهر، احداث مدرسه در هفشجان در استان چهارمحال و بختیاری، احداث و تکمیل مدرسه 6 کلاسه ایوان در استان ایلام، احداث سالن خوابگاه مقبره شهدای گمنام اندیمشک، احداث کانون پرورشی و آموزشی حسینیه اندیمشک، احداث مجتمع فرهنگی آموزشی شهدای اندیمشک،خرید تجهیزات مدارس شهرستان اندیمشک، احداث ساختمان‎های مسجد و مدرسه در شرق اهواز، احداث دبیرستان 6 کلاسه دوره اول شهید بلادی (آغاجاری)، احداث دبستان 6 کلاسه آزادی جایزان، احداث دبستان 6 کلاسه روستای سبعه، احداث دبستان 3 کلاسه شهید فلاحی ابوعرابید شادگان، احداث دبستان 6 کلاسه شهید دستجردی آلبوعصاره، احداث دبستان 3 کلاسه انتظار حسینی شادگان و همچنین احداث دبستان 6 کلاسه شهید فضل‌الله نوری خنافره شادگان در استان خوزستان اشاره کرد. 

کمک‎های شرکت ملی نفت ایران در خرید تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی هنرستان فنی‎وحرفه ای پیژه صنعت نفت در دشت آزادگان، احداث مدرسه ابتدایی سه کلاسه سیدعزیز، توسعه مدرسه ابتدایی سه کلاسه پسرانه امام صادق کوی مالکیه، احداث مدرسه ابتدایی 6 کلاسه مالک اشتر مالکیه وسطی، احداث مدرسه ابتدایی پسرانه 6 کلاسه سیداحمد حسینی مرعی و همچنین احداث مدرسه متوسطه اول و دوم دخترانه 6 کلاسه هوفل شرقی قابل توجه است. 

ورزش و جوانان

در حوزه ورزش، احداث سالن ورزشی سیروان در استان ایلام، احداث زمین چمن نفت اندیمشک، احداث سالن ورزشی کوی لور اندیمشک، تکمیل و تجهیز سالن ورزشی 2 هزار و 500 نفره شهید سروندی اندیمشک، احداث پارک ورزشی نفت در شهرستان رامهرمز، تکمیل استخر شادگان در استان خوزستان و همچنین احداث سالن ورزشی سرآسیاب بهمنی، احداث زمین چمن مصنوعی1 (زمین ورزشی مجموعه ورزشی تختی لیکک بهمنی)، احداث سالن ورزشی اسلام‌آباد - مظفرآباد و احداث زمین چمن مصنوعی 1 باشت روستای بوستان در استان کهگیلویه و بویراحمد به واسطه کمک‎ها و حمایت‎های مالی شرکت ملی نفت ایران (شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب) به ثمر می‎نشیند.

کمک به اجرای پروژه‎هایی از جمله احداث سالن چندمنظوره ورزشی هویزه در استان خوزستان، احداث استخر بردسیر در استان کرمان، زمین ورزشی روستایی بونه‎بن، مجموعه ورزشی نغاره‎خان، سالن ورزشی فیروزآباد و زمین ورزشی روستایی گنجگون در استان کهگیلویه و بویراحمد را نیز باید به مجموعه اقدام‎های نفت در حوزه ورزش و جوانان اضافه کرد.

راه‎سازی؛ بهداشت و درمان و آب‌رسانی

از جمله اقدام‌های شاخص شرکت ملی نفت ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی در بخش بهداشت و درمان، حمایت از تکمیل مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی دکتر شیخ مشهد در استان خراسان رضوی و کمک به احداث درمانگاه آرد از توابع شهرستان گراش در استان فارس است. شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب نیز در احداث بیمارستان سوانح سوختگی شهر اهواز، احداث مرکز بهداشت آبادان و احداث مرکز بهداشت خرمشهر در استان خوزستان مشارکت داشته است.

در بخش راه و شهرسازی، دو پروژه کمک به بهسازی خروجی خورمج به بوشهر در استان بوشهر و کمک به بهسازی آسفالت راه روستایی کچولی به قوش عظیم در استان خراسان رضوی قابل توجه است و در بخش آب‌رسانی نیز اقدام‎های حمایتی در برخی پروژه‎ها از جمله آب‌رسانی روستای اسلام‎قلعه در استان خراسان رضوی، احداث مجتمع آب‌رسانی سویسه، احداث شبکه آب‌رسانی خرمشهر و احداث مجتمع آب‌رسانی جهانگیری در استان خوزستان به عمل آمده است.

فرهنگ و فناوری

در بخش فرهنگی و مذهبی، تکمیل مساجد گناباد و بجستان در استان خراسان رضوی، احداث مسجد صالح پیغمبر شوشتر، احداث مسجد جامع سردارآباد شوشتر، احداث مسجد شهید شهرک شرافت شوشتر و تکمیل و توسعه حرم حضرت دانیال نبی (ع) شوش در استان خوزستان با حمایت‎های شرکت ملی نفت ایران محقق شده است.

از دیگر اقدام‎های انجام شده در این زمینه، می‎توان به کمک‎های شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب در پروژه‎هایی از جمله احداث مسجد امام حسین، مسجد امام سجاد، مسجد المهدی، مسجد امام جعفر صادق ظلم‎آباد، مسجد امام موسی کاظم، مسجد امام هادی گتوند و احداث مرکز فرهنگی در جوار مزار مرحوم ملافاضل سکرانی شادگان در استان خوزستان اشاره کرد. این شرکت در حوزه علوم و فناوری نیز با کمک‎های خود، در احداث آزمایشگاه پتروشیمی دانشگاه شهید چمران اهواز در استان خوزستان مشارکت داشته است.

کد خبر 287137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =