واحد شیرین‎سازی پتروشیمی ایلام بهار 98 راه‎اندازی می‎شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدید از پتروشیمی ایلام ابراز امیدواری کرد که واحدهای شیرین‎سازی و الفین این مجتمع در نیمه نخست سال 98 راه‎اندازی شوند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی ایلام، بهزاد محمدی عصر روز چهارشنبه (١٠ بهمن‌ماه) پس از بازدید از واحدها و پروژه‌های در حال احداث هیدروژن، شیرین‌سازی، مشعل و الفین مجتمع پتروشیمی ایلام گفت: سرزندگی و انرژی سرشار در پروژ‌ه‌های مجتمع پتروشیمی ایلام حکمفرماست.

وی با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی ایلام در حفظ زنجیره‌ ارزش سرآمد است، افزود: این مجتمع از لحاظ زیست محیطی صنعت سبز در کشور به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به فرآیند دریافت خوراک از پالایشگاه گاز ایلام از طریق سه خط لوله اشاره کرد و ادامه داد: با راه‌اندازی واحد گوگردزدایی، واحد پلی‌پروپیلن چرخه‌ تولید در این مجتمع تکمیل خواهد شد.

محمدی ادامه داد: یکی از شاخصه‌های پتروشیمی ایلام استفاده از تیم جوان و بومی در کنار تیم مجرب و متخصص است و در این راستا از مدیرعامل پتروشیمی ایلام در به‌کارگیری و راهبری این تیم کاری تشکر می‌کنم.

محمدی ادامه داد: با رعایت نکات بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) امیدواریم بهار سال ۹۸ واحد شیرین‌سازی و تابستان ۹۸ واحد الفین به مرحله‌ راه‌اندازی پایدار و تولید محصول برسند‌.

تکمیل زنجیره تولید در پتروشیمی ایلام

رسول اشرف‌زاده، مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) هم در این نشست گفت: اولویت این گروه رفع مشکلات پیش‌روی شرکت پتروشیمی ایلام است.

وی تصریح کرد: از سال ۹۲ که هلدینگ خلیج فارس وارد مجتمع پتروشیمی ایلام شد تلاش‌های مستمر و قابل توجهی برای تکمیل پروژه‌ الفین و گوگردزدایی آغاز شد.

مدیرعامل پترول ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها پتروشیمی ایلام در بلندمدت خوراک مورد نیاز را از پالایشگاه گاز ایلام دریافت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در عین حال برنامه‌های کوتاه مدتی نیز برای تامین خوراک پتروشیمی ایلام طراحی شده است، افزود: اراده‌ و انگیزه‌ لازم برای تکمیل زنجیره‌ تولید در پتروشیمی ایلام با راه‌اندازی پروژه‌های در حال اجرای این شرکت شکل گرفته است.

پتروشیمی ایلام در تلاش برای معرفی مجدد به عنوان صنعت سبز

شاپور تقی‌پور، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام نیز در این نشست گفت: پتروشیمی ایلام اکنون در دو فاز تولید و پروژه قرار دارد و پروژ‌های مشعل، هیدروژن و شیرین‌سازی با ۹۶ درصد در مراحل بهره‌برداری و راه‌اندازی هستند.

وی با اشاره به اینکه سفارش‌گذاری تجهیزات و قطعات مورد نیاز پروژه الفین پایان یافته است و همه‌ تجهیزات در گمرک یا در مسیر انتقال به سایت هستند، افزود: نصب و تکمیل مشعل واحد گوگردز‌دایی و واحد هیدروژن با تکیه بر توان و تخصص نیروهای بومی کشور و استان در کمتر از سه ماه انجام و در آستانه‌ بهره‌برداری قرار گرفته است.

تقی‌پور به دریافت گواهینامه‌ها و ایزوهای معتبر از شرکت‌های بزرگ دنیا توسط کنترل کیفیت شرکت پتروشیمی ایلام اشاره کرد و افزود: این شرکت در سال ۹۶ برای توجه ویژه به مسائل زیست محیطی به عنوان صنعت سبز در کشور معرفی شد و تلاش بر این است در سال ۹۷ نیز به این مهم دست یابد.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل پترول بعدازظهر چهارشنبه از واحد هیدروژن، شیرین‌سازی، مشعل و واحد الفین پتروشیمی ایلام بازدید کردند و از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفتند.

کد خبر 287175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =