بهره‌مندی 292 واحد صنعتی کرمان از مصوبه شورای اقتصاد

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: 292 واحد صنعتی استان کرمان از مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر دریافت تسهیلات گازرسانی بهره‌مند شده‌اند.

منوچهر فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار شانا درباره آمادگی شرکت گاز استان کرمان برای گازرسانی پایدار در فصل زمستان و آمار گازرسانی در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به ارائه گزارشی پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

احداث 17 هزار کیلومتر شبکه گاز در استان کرمان

استان کرمان 71 شهر دارد که همه آنها قابلیت گازرسانی دارند و تاکنون 53 شهر از نعمت گاز برخوردار شده‌اند. اکنون چهار شهر برای اجرای گازرسانی در مرحله انتخاب پیمانکار و یک شهر در مرحله طراحی قرار دارد که بر این اساس ضریب نفوذ گازرسانی شهری استان کرمان 93 درصد است.

استان کرمان 4 هزار و 807 روستا دارد که از این میان، 3 هزار و 11 روستا قابلیت گازرسانی دارند و اکنون یک هزار و 38 روستا از نعمت گاز بهره‌مند هستند. 108 روستا نیز برای دریافت گاز در مرحله انتخاب پیمانکار و 244 روستا در دست اقدام هستند. ضریب نفوذ گازرسانی روستایی کرمان 42 درصد است.

استان کرمان 17 هزار و 700 کیلومتر شبکه انتقال، تغذیه و توزیع گاز دارد و تاکنون موفق به گازرسانی برای پنج نیروگاه شده است، همچنین عملیات گازرسانی برای سه نیروگاه دیگر نیز در دست اقدام است.

762 صنعت در استان کرمان به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند و یکصد صنعت دیگر نیز به‌زودی از گاز بهره‌مند خواهند شد. از این میان، 292 صنعت از مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر دریافت تسهیلات 240 میلیون تومانی برای گازرسانی استفاده کرده‌اند.

تشکیل کمیته مقاوم‌سازی در شرکت گاز کرمان

شرکت گاز استان کرمان با تشکیل کمیته مقاوم‌سازی همواره توجه خود را به نگهداشت و مقاوم‌سازی شبکه گاز استان معطوف کرده است، همچنین با انجام عملیات تعمیرات اساسی سالانه و موردی و نیز پایش مداوم خطوط از بروز هرگونه مشکل در شبکه گاز استان جلوگیری می‌کند. نشت‌یابی سالانه خطوط تغذیه و انشعابات نیز به همراه عملیات شناسایی مناطق پرخطر از جمله اقدام‌های شرکت گاز استان کرمان برای حفظ سلامت و امنیت شبکه گاز استان است.

با انجام اقدام‌های یادشده، در آغاز فصل سرما، شرکت گاز استان کرمان به مردم اطمینان خاطر داده است که زمستان امسال را بدون نگرانی برای قطع یا افت فشار گاز خواهند گذراند.

همانند سایر شرکت‌های گاز استانی، شرکت گاز استان کرمان نیز برای توسعه شبکه گازرسانی به همکاری سازمان‌های مرتبط مانند استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی و اداره کل منابع طبیعی برای صدور مجوزهای لازم نیاز دارد.

پیش‌بینی مصرف 2 میلیارد مترمکعبی گاز برای زمستان کرمانی‌ها

در 9 ماه امسال، 5 میلیارد و 796 میلیون مترمکعب گاز در این استان مصرف شده و پیش‌بینی می‌شود در سه ماه پایانی سال، 2 میلیارد مترمکعب گاز از سوی مشترکان مصرف شود.

هم‌زمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری و بیژن زنگنه، وزیر نفت، طرح‌های گازرسانی شامل خط لوله انتقال گاز کهنوج - جیرفت به همراه سه شهرستان و ۷۸ روستا، دو شهرک صنعتی و یک جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (CNG) در جنوب استان کرمان با هزینه‌ای بیش از ۵ هزار میلیارد ریال افتتاح شد.

کد خبر 287222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =