دولت برای افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین تصمیمی نگرفته است

وزیر نفت گفت: با توجه به افزایش نگران‌کننده قاچاق و مصرف بنزین در کشور، بحث و بررسی در دولت برای ساماندهی وضعیت سوخت انجام می‌شود، اما هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه در حاشیه نشست امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح‌های متعددی از سوی مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی وضعیت بنزین ارائه شده است، گفت: تاکنون هیچ‌کدام از این طرح‌ها در کمیسیون تلفیق رأی نیاورده و این کمیسیون در لایحه بودجه 98 نیز هیچ پیشنهادی برای این موضوع مطرح نکرده است.

وی با اشاره به اینکه طرحی که برای سهمیه‌بندی و اختصاص روزانه یک لیتر بنزین به هر ایرانی ارائه شده بود، روش پیچیده‌ای است، گفت: اعضای کمیسیون با توجه به پیچیدگی طرح و مسائل حقوقی، آن را رد کردند.

وی تاکید کرد: لازم است با توجه به افزایش نگران‌کننده آمار قاچاق فرآورده به ویژه گازوئیل و مصرف بی‌رویه سوخت در کشور با همکاری همه دستگاه‌های متولی و اجرایی به یک راه‌حل مناسب برای ساماندهی وضع بنزین دست یابیم..

زنگنه تصریح کرد: بخشی از افزایش بی‌رویه مصرف سوخت در کشور به کیفیت خودروها باز می‌گردد که نیازمند بازنگری مجدد در کیفیت خودروهای تولیدی و وضع مصرف آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه طبق آمارها میانگین مصرف سوخت در خودروها در جهان 7 لیتر در هر 100کیلومتر است که این میزان در ایران 11 لیتر به ازای 100 کیلومتر تحرک خودروهاست، افزود: بار دیگر تاکید می‌کنم که مسئله مدیریت صحیح مصرف سوخت باید در کارخانه‌های خودروسازی پیگیری شود.

کد خبر 287323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =