تولید بنزین کشور به مرز 105 میلیون لیتر در روز رسید

میانگین تولید بنزین کشور در بهمن‌ماه به مرز روزانه 105 میلیون لیتر رسیده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، از ابتدای بهمن ماه تاکنون، به‌طور میانگین روزانه 105 میلیون لیتر بنزین در کشور تولید شده است.

اجرای طرح‌های پالایشی، تکمیل فازها و به‌طور کلی توسعه صنعت پالایشگاهی در یک سال اخیر سبب شده است که رکورد تازه‌ای در تولید بنزین  ثبت شود و این رقم از مرز 100 میلیون لیتر در روز گذر کند.

بر اساس این گزارش، ظرفیت تولید بنزین کشور نسبت به مدت مشابه پارسال (96) 67 درصد رشد داشته و از حدود 63 میلیون لیتر در روز به روزانه 105 میلیون لیتر رسیده است.

علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی چندی پیش گفته بود: با تولید 105 میلیون لیتر بنزین در کشور افزون بر تامین نیاز داخل، حدود 20 میلیون لیتر تفاوت تولید و مصرف در 6 ماه دوم سال خواهیم داشت.

حمایت‌های همه‌جانبه بیژن زنگنه، وزیر نفت و همچنین تلاش‌های خالصانه مدیران و کارکنان صنعت پالایش کشور از جمله دلایل اصلی افزایش تولید بنزین در کشور محسوب می‌شود و لازم است با روش‌هایی از جمله بهینه‌سازی مصرف، استفاده بیشتر از سی‌ان‌جی، کاهش مصرف بنزین خودروها از طرق فنی و ...، رشد مصرف بنزین در کشور کنترل شود.

 

کد خبر 287324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =