افتتاح 64 طرح گازرسانی استان زنجان در دهه فجر 97

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از افتتاح 64 طرح گازرسانی روستایی و صنعتی در استان زنجان همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

موسی احمدلو در گفت‌وگو با خبرنگار شانا درباره آمادگی شرکت گاز استان زنجان برای گازرسانی پایدار در فصل زمستان و آمار گازرسانی در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به ارائه گزارشی پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

گازرسانی به 540 روستا در استان زنجان

استان زنجان 22 هزار و 164 کیلومتر مساحت دارد که 1.34 درصد از مساحت کل کشور را شامل می‌شود. این استان بیش از یک میلیون و 57 هزار نفر جمعیت را در قالب 21 شهر در خود جای داده است که همه این شهرها از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

استان زنجان 910 روستای دارای سکنه دارد که با گازرسانی به 131 پروژه در دست طراحی، 72 طرح در حال اجرا و 35 روستای افتتاحی در دهه فجر امسال، تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز استان زنجان به 540 روستا با ضریب نفوذ گاز 82.6 درصد می‌رسد.

شرکت گاز استان زنجان با استفاده از 591 کیلومتر خط انتقال گاز، اجرای 6 هزار و 506 کیلومتر شبکه‌ تغذیه و توزیع گاز و نصب 179 هزار و 841 انشعاب، گاز را به دست مصرف‌کنندگان گاز طبیعی در سراسر استان می‌رساند.

اتصال 14 نیروگاه استان زنجان به شبکه گاز سراسری

استان زنجان، با در نظر گرفتن نیروگاه‌های مقیاس کوچک، 14 نیروگاه دارد که همه آنها به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند. گازرسانی به دو نیروگاه دیگر نیز در دست اقدام است.

از 172 واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد، 89 واحد صنعتی به شبکه گاز متصل شده‌اند و عملیات گازرسانی به 48 واحد صنعتی نیز در دست اقدام است. اکنون 11 شهرک صنعتی، دو ناحیه صنعتی و سه محور صنعتی نیز در استان زنجان از نعمت گاز برخوردار هستند.

شرکت گاز استان زنجان همانند سایر شرکت‌های گاز استانی مطابق دستور‌عمل‌های ابلاغی از شرکت ملی گاز ایران، طرح‌های مقاوم‌سازی شبکه گاز را اجرا می‌کند. اقدام‌هایی مانند جمع‌آوری شیرهای پیاده‌رو و فلنجی، مقاوم‌سازی ساختمان‌های ایستگاه‌ها، کاهش تدریجی تعداد شیرها، بلوک‌بندی تاسیسات گازرسانی و اجرای سیستم صاعقه‌گیر در ساختمان‌ها و ایستگاه‌ها از جمله کارهای انجام شده با هدف ارتقای سطح مقاومت شبکه گاز استان زنجان است.

افزون بر موارد یاد شده، اجرای سیستم اطفای حریق در ساختمان‌ها، نشت‌یابی تاسیسات، ضخامت‌سنجی تجهیزات گازرسانی، شناسایی ایستگاه‌ها برای مقاوم‌سازی، اتصال خطوط به منظور لوپ کردن شبکه‌ها، اعمال تغییرات لازم در طراحی علمک‌ها، کسب اطلاعات کاربردی در خصوص گسل‌های زنجان و سرانجام اجرای سامانه‌های مانیتورینگ اماکن و ایستگاه‌ها نیز در راستای مقاوم‌سازی شبکه گاز استان انجام شده است.

افتتاح 60 میلیارد تومان طرح گازرسانی استان زنجان در دهه فجر 97

بر این اساس، در 9 ماه امسال 6 هزار و 800 کیلومتر نشت‌یابی روی خطوط تغذیه و توزیع شبکه، یک هزار و 350 کیلومتر نشت‌یابی روی انشعابات و 863 مورد نشت‌یابی ایستگاهی در استان زنجان انجام شده است.

مصرف گاز استان زنجان در 9 ماه امسال معادل یک میلیارد و 826 میلیون مترمکعب بوده است و پیش‌بینی می‌شود در سه ماه پایان سال حداقل 700 میلیون مترمکعب گاز در این استان مصرف شود.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 64 طرح گازرسانی با اعتباری نزدیک به 60 میلیارد و 42 میلیون تومان شامل افتتاح طرح گازرسانی به 35 روستا، آغاز عملیات اجرایی چهار روستای دیگر به منظور تحت پوشش قرار دادن 296 واحد مسکونی روستایی و همچنین افتتاح طرح‌های گازرسانی به 25  واحد تولیدی – صنعتی مهم‌ترین طرح‌های شرکت گاز استان زنجان برای دهه فجر 97 هم‌زمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است.

کد خبر 287374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =