۲ مخزن ۴۰ میلیون لیتری گازوئیل یورو ۴ در تهران به بهره‌برداری رسید

همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی، ظرفیت ذخیره‌سازی در بزرگ‌ترین ترمینال نفتی خاورمیانه با بهره‌برداری از دو مخزن ۴۰ میلیون لیتری سقف شناور شرکت خطوط لوله و مخابرات تهران در مجموع ۸۰ میلیون لیتر (۲۵ درصد) افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، قاسم عرب یارمحمدی، مدیر منطقه تهران شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در آیین بهره‌برداری از این مخازن که بعدازظهر امروز (چهارشنبه،۱۷ بهمن‌ماه) با حضور جمعی از مدیران و کارکنان ستادی و منطقه تهران شرکت خطوط لوله و مخابرات برگزار شد، گفت: با راه‌اندازی این دو مخزن،  ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی در منطقه تهران از ۲۴۰ میلیون لیتر به ۳۲۰ میلیون لیتر افزایش یافت.

وی، افزایش حدودی ۲۵ درصدی ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی در منطقه، امکان ذخیره‌سازی و انتقال نفت گاز به مبادی مصرف در شهرهای شمالی کشور، افزایش ضریب پایداری و استمرار عملیات انتقال فرآورده را از جمله دستاوردهای این پروژه برشمرد و افزود: در مدت ۱۸ ماه اجرایی شده است.

مدیر منطقه تهران شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با اشاره به بهره‌گیری صددرصدی از توان داخلی در اجرای این پروژه گفت: این پروژه با بهره‌گیری از سامانه‌های پیشرفته الکترونیکی تعیین سطح مواد، اجرایی شده و در عملیات اجرایی آن، سیستم لوله‌کشی، راه‌های دسترسی به سایت و سیستم ایمنی و آتش نشانی ساماندهی شده است.

یارمحمدی رقم سرمایه‌گذاری در اجرای این پروژه را حدود ۱۱ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اشتغال‌آفرینی در زمان اجرای پروژه و تجهیز مخازن و منیفولد مربوط به سامانه‌های پیشرفته اتصالات انعطاف‌پذیر و ساپورت‌های وزنی برای پیشگیری از مخاطره‌هایی نظیر زلزله، از دیگر مشخصات این پروژه است.

به گزارش شانا، شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه تهران با ۲ هزار کیلومتر خط لوله به قطرهای هشت تا ۳۰ اینچ یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مناطق خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به لحاظ وسعت منطقه استحفاظی، حجم عملیات و تعدد خطوط ورودی و خروجی به شمار می‌آید.

این منطقه با ۶ خط ورودی و ۱۳ خط خروجی مهم یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ترمینال‌های نفتی کشور و حتی خاورمیانه است که تأمین نفت و فرآورده نیمه شمالی کشور را به‌عهده دارد. همه خطوط انتقال نفت و فرآورده که از جنوب و جنوب شرق کشور وارد تهران می‌شوند، از این پایانه منشعب شده و نفت و فرآورده‌های نفتی شمال، شمال شرق و شمال غرب کشور را تغذیه می‌کنند.

کد خبر 287493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =