سودآوری سالانه ۳۵۰ میلیون دلاری پالایشگاه نفت بندرعباس

مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس از تولید روزانه ۱۵ میلیون لیتر نفت گاز یورو ۴ و ۱۲ میلیون لیتر بنزین باکیفیت در این پالایشگاه با راه‌اندازی طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به بندرعباس، هاشم نامور در نشست خبری که صبح امروز (یکشنبه، ۲۸ بهمن‌ماه) در محل پالایشگاه نفت بندرعباس با حضور نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد، گفت: میزان گوگرد نفت‌گاز تولیدی در پالایشگاه بندرعباس با راه‌اندازی این طرح از ۱۰ هزار پی‌پی‌ام به کمتر از ۵۰ پی‌پی‌ام کاهش یافت.

وی افزود: با اجرای طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌ها، افزون بر افزایش کیفیت بنزین تولیدی به یورو ۵، کمیت بنزین تولیدی در این پالایشگاه نیز روزانه ۴ میلیون لیتر افزایش یافت.

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس حفظ سطح تولید، افزایش کیفیت فرآورده‌های نفتی با اهداف زیست‌محیطی، خودکفایی در تولید بنزین، ثبت رکورد بیش از ۴۵ میلیون نفرساعت کار بدون حادثه و کسب تجربه‌های ارزشمند برای مشاوران، پیمانکاران و کارشناسان را از جمله دستاوردهای طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه بندرعباس برشمرد و تاکید کرد: با بهره‌برداری کامل از این طرح، روزانه ۱۵ میلیون لیتر نفت‌گاز یورو ۴، ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵، ۱,۴ میلیون لیتر گاز مایع، ۱.۵ میلیون لیتر سوخت هواپیما و ۳ میلیون لیتر نفت سفید در این پالایشگاه تولید می‌شود.

نامور، سودآوری طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های تولیدی در پالایشگاه بندرعباس را ۳۵۰ میلیون دلار در سال عنوان کرد و افزود: ۶۵ درصد تجهیزات این پروژه از منابع داخلی تامین شده است.

نامور واحد تصفیه هیدروژنی گازوئیل (گوگردزدایی از گازوئیل)، واحد تصفیه نفتای سبک، واحد ایزومریزاسیون، واحد تصفیه گاز ترش با آمین، واحد تصفیه آب ترش، واحد بازیافت گوگرد، واحد دانه‌بندی گوگرد، واحد تولید آب شیرین از دریا، واحد تولید ازت، واحددتولید برق و احداث 17 دستگاه مخزن ذخیره سازی را از جمله واحدهای اجرا شده در این طرح عظیم خواند و گفت: از محل اجرای این طرح برای 650 نفر به صورت دائم اشتغالزایی شده است.

وی افزایش ظرفیت ذخیره خوراک و محصولات واحدهای تازه احداث به میزان 2 میلیون و 830 هزار بشکه، ذخیره سازی 3 هزار بشکه ای ایزوپنتان،  گرانول‌سازی و بسته‌بندی روزانه 250 تن گوگرد و تامین آب شیرین موردنیاز واحدهای تازه تاسیس با ظرفیت 250 هزار لیتر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح در پالایشگاه نفت بندرعباس خواند.

کد خبر 287567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =