۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
  • کد خبر: 287602
تولید پایدار گاز در نفت و گاز شرق

تولید پایدار گاز در شرکت بهره‎برداری نفت و گاز شرق ادامه دارد؛ شرکتی که افزون بر تامین نیاز نیروگاه نکا و پتروشیمی بجنورد، گاز مورد نیاز استان‎های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان و بخشی از سمنان را تامین می‎کند.

علی صابری‌راد، رئیس اداره بهره‌برداری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در گفت‌وگو با شانا، با بیان این مطلب افزود: برداشت مستمر گاز از ۶۳ حلقه چاه فعال این شرکت در جریان است.

وی با بیان اینکه بخش عمده گاز این شرکت از میدان خانگیران تولید می‌شود، ادامه داد: منطقه عملیاتی خانگیران، تابستان‌هایی گرم و طاقت‌فرسا و زمستان‌هایی سرد و خشن دارد. دمای هوا در این منطقه در فصل تابستان تا ۵۰ درجه بالا می‌رود و دمای حدود منفی ۲۵ درجه نیز در زمستان‌های خانگیران ثبت شده است. بادهای تند توأم با توفان شن در تابستان و برف سنگین و کولاک شدید همراه با افت شدید دما و یخبندان در زمستان، شرایط سختی را بر کارکنان تحمیل می‌کند.  

صابری‌راد با اشاره به برودت هوا و فراوانی بارش‌ برف در استان خراسان رضوی که به سفیدپوش شدن مناطق عملیاتی این شرکت منتهی شده است، ادامه داد: با وجود مشکلات آب و هوایی این مناطق، اما تولید بی‌وقفه ادامه دارد، به‌طوری که در ۹ ماه ابتدای امسال، روزانه به‌طور میانگین بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب گاز در این شرکت تولید شده است.

کد خبر 287602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =