صیانت از هورالعظیم؛ اولویت زیست‎محیطی نفت و گاز اروندان

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، حفظ محیط‎زیست را به‌ویژه در تالاب هورالعظیم، مهمترین دغدغه و اولویت این شرکت عنوان کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان،  جهانگیر پورهنگ در نشست بررسی الزام‌های بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) و پدافند غیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان که دیروز (یکشنبه، ۲۸ بهمن‌ماه) در این شرکت برگزار شد، بر حفظ و صیانت از تالاب هورالعظیم به‌ویژه با درنظر گرفتن تغییرات اقلیمی منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به تمایز فعالیت‌های نفتی در حوزه غرب کارون به علت آبی - خاکی بودن شرایط و وجود تالاب‌ها افزود: بحث مهم دیگری که همواره مورد اهتمام شرکت اروندان بوده، ساماندهی گازهای ارسالی به مشعل است که به این منظور مزایده فروش بخشی از گازهای همراه در این شرکت برگزار و برنده آن مشخص شده و در صورت تصویب اعتبار لازم، طرح بهسوزی مشعل‌ها نیز سال آینده در این شرکت اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان اظهار کرد: منطقه غرب کارون با گستره ۵ هزار کیلومتر مربعی خود از نقطه اتصال اروندرود به خلیج فارس تا شمال خوزستان و میدان مشتاق در شوش، شامل ۱۵ میدان نفتی است که اهمیت راهبردی آن به دلیل وجود میدان‌های بسیار بزرگ مرزی و مشترک با عراق برای کشور دوچندان است.

سیدباقر مرتضوی، مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست وزارت نفت نیز در این نشست گفت: ما با داشتن چشم‌انداز بلندمدت از آینده در هنگام تعریف پروژه‌ها و انجام فعالیت‌ها می‌توانیم از بسیاری از چالش‌های زیست محیطی جلوگیری کنیم و طرح‌ریزی فعالیت‌ها باید بر اساس دیدگاه بلندمدت و نگاه به آینده باشد.

وی با تاکید بر جدی گرفتن اصول PSSR (دستورعمل‌های ایمنی راه‌اندازی) در سازمان‌ها افزود: شرکت اروندان به علت بدنه جوان سازمانی خود، ظرفیت پیاده‌سازی زیربناهای مدرن در حوزه اچ‌اس‌یی را دارد و همانگونه که تاکنون حادثه ناگواری روی نداده است، امیدواریم این روند مستمر و همیشگی باشد، زیرا هر حادثه ناگوار  به‌صورت ناخودآگاه از لحاظ روحی بر همه افراد سازمان تاثیر منفی می‌گذارد.

مانی عبدالله‌زاده، مدیر اچ‌اس‌یی شرکت ملی نفت ایران نیز در این نشست، پیشنهاد برگزاری مانورهای مشترک اچ‌اس‌یی با حضور شرکت‌های نفت و گاز اروندان و مهندسی و توسعه نفت را برای نزدیکی بیشتر و هم‌افزایی مجموعه‌ها با یکدیگر مطرح و بر همکاری یکپارچه شرکت‌های فعال در منطقه تاکید کرد.

کد خبر 287609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =