آمادگی وزارت نفت برای رسیدگی به نگرانی‌های نمایندگان مجلس

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت نفت با بیان اینکه پس از انتشار نامه ۷۲ نفر از نمایندگان مجلس، وزیر نفت سه اقدام را همزمان انجام داد، گفت: اگرچه فرازهای پایانی نامه این نمایندگان جنبه تهمت و افترا دارد، اما وزارت نفت از نمایندگان شکایت نکرده است.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، شجاع‌الدین بازرگانی، با اشاره به نامه ۷۲ نفر از نمایندگان مجلس درباره عملکرد وزیر نفت به سران قوا گفت: اگرچه نظارت و پیگیری عملکرد وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها از طریق نامه طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از وظایف نمایندگان به شمار می‌رود، اما ارسال نامه سرگشاده به سران قوا در نوع خود حرکتی جدید و خارج از ساختار آیین‌نامه داخلی مجلس بود.  

وی با بیان اینکه پس از انتشار نامه ۷۲ نفر از نمایندگان مجلس، وزیر نفت سه اقدام را همزمان انجام داد، افزود: آقای وزیر ابتدا با نگارش نامه‌ای به سران سه قوه، قرار دادن نامه نمایندگان در دستور کار یک نشست رسمی برای بررسی بند بند آن و اعلام نظرشان و به قضاوت نشستن این نامه را خواستار شد.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت نفت تصریح کرد: در ادامه، وزیر نفت طی تماس با رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور در یک نشست غیرعلنی به منظور پاسخ به این نامه اعلام آمادگی کرد، اما تشخیص هیئت رئیسه این است که با توجه به آغاز بررسی لایحه بودجه سال ۹۸، همه وزیران اقتصادی از جمله آقای زنگنه را دعوت و درباره مسائل اقتصادی توأمان گفت‌وگو کنند.

بازرگانی با اشاره به مباحث مطرح شده ازسوی وزیر نفت در نشست اخیر هیئت رئیسه مجلس با وزرای اقتصادی، گفت: آقای وزیر منابع درآمدی متأثر از شرایط تحریم، تنگناها، واقعیت‌ها، برنامه‌ها و پیچیدگی‌های فرآیند فروش نفت را در این جلسه ارائه داد. به نظر می‌رسد بخشی از دغدغه‌های نمایندگان در پی برگزاری این نشست برطرف شد.

بازرگانی با یادآوری نشست رسانه‌ای وزیر نفت به مناسب ۴۰ سالگی انقلاب، این نشست را اقدام دیگری همسو با توجه و پاسخ به نامه ۷۲ نفر از نمایندگان عنوان کرد و افزود: در این نشست نیز بنا به پرسش‌های اهالی رسانه، فرازهایی از موضوع‌های درج شده در نامه توضیح داده شد.

معاون پارلمانی وزیر نفت با تاکید بر اینکه صدر و ذیل این نامه واجد ویژگی‌های محرمانه است، تصریح کرد: اگرچه دغدغه‌ها قابل احترام است، اما نوع نگارش و انتشار آن می‌تواند واجد ویژگی‌های محرمانه باشد، به همین دلیل آقای وزیر به این محدودیت‌ها توجه داشت تا منافع ملی و مصلحت کشور در این شرایط حساس دچار آسیب نشود، به همین دلیل تقاضای جلسه محرمانه دادند.

وی با تکذیب خبر شکایت وزارت نفت از نمایندگانی که به سران سه قوه نامه نوشته‌اند، عنوان کرد: اگرچه فرازهای پایانی این نامه جنبه تهمت و افترا دارد، با این وجود وزارت نفت بنا به شکایت نداشته و ندارد. اگر نامه نمایندگان در چارچوب ساختار آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بود وزارت نفت موظف به پاسخ آن با نامه دیگری در همان چارچوب می‌شد، اما نامه سرگشاده خارج از قوانین آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی به شمار می‌آید، بنابراین از طریق دیدار با سران سه قوه پاسخگوی آن هستیم.

کد خبر 287632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =