منشور اجرایی شرکت ملی حفاری ابلاغ شد

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از ابلاغ منشور اجرایی این شرکت با هدف حفظ و بهبود جایگاه سازمان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدعبدالله موسوی توضیح داد: این منشور در قالب ۱۵ کارگروه تخصصی شکل گرفته که با همکاری نخبگان، کارشناسان، رؤسا و مدیران توانمند تدوین و برای اجرا ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه مدیران و رؤسای اداره‌های ستادی باید در چارچوب این منشور و مصوبه‌های اعلام شده از سوی کارگروه‌ها در مجموعه تحت سرپرستی اقدام کنند، تصریح کرد: از این پس ارزیابی عملکردها براساس میزان دستیابی به این اهداف سنجش می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران صنعت حفاری را یکی از ارکان مهم زنجیره تولید نفت و گاز دانست و افزود: تحقق اهداف تولید بدون برنامه‌ریزی برای سازماندهی و توسعه این صنعت کلیدی امکان‌پذیر نخواهد بود.

موسوی گفت: این شرکت در صنعت حفاری، نقش تعیین‌کننده‌ای به‌عهده دارد و توسعه و ارتقای جایگاه آن در کسب‌وکار توجه ویژه به مدیریت هزینه‌هاست.

وی اظهار کرد: براساس تحقیقات، مطالعات میدانی و بازدیدهای انجام شده از بخش‌های مختلف شرکت، پس از حذف ساختارهای مجازی و موازی به‌منظور به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود و بهبود شرایط سازمان، منشور اجرایی شرکت تهیه شد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به دو اصل اساسی در این منشور مبنی بر افزایش درآمدهای عملیاتی و بهینه‌سازی هزینه‌ها افزود: در این زمینه با تدوین ۱۷ سرفصل، راهکارهای تخصصی و کارشناسی مشخص و بر پیگیری آنها تاکید شد.

موسوی گفت: کارگروه‌های تعیین‌شده در این  زمینه شامل مطالعات و تحقیقات بازار و تعیین نرخ رقابتی، ارتقای بازسازی و تعمیرات اساسی، بهبود بازدهی و کارآیی عملیاتی، سازماندهی اموال و دارایی‌ها و بهینه‌سازی زنجیره تامین کالا و مواد است.

وی ادامه داد: رعایت انضباط مالی، تحقق درآمدها و بهینه‌سازی هزینه‌های تشکیلاتی، سیاست‌گذاری برون‌سپاری، ساماندهی و سیاستگذاری تامین سوخت و ساماندهی شعب و دفاتر شرکت از دیگر کارگروه‌ها به شمار می‌آیند.

موسوی ساماندهی شعبه کیش، توانمندسازی حوزه حقوقی و قراردادی، چابک‌سازی سازمانی، توانمندسازی مدیریت پروژه‌های حفاری، یکپارچه‌سازی سامانه‌های فناوری اطلاعات (IT) و بهینه‌سازی و ساماندهی خودروها را دیگر کارگروه‌های تعریف شده در منشور اجرایی شرکت عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه ترکیب اعضا و حوزه فعالیت این ۱۵ کارگروه با مشارکت ۱۳۲ نفر از مدیران، معاونان، رؤسا، سرپرستان و نمایندگان بخش‌های مرتبط بوده است، تصریح کرد: با توجه به مدت زمان تعیین‌شده برای هر کارگروه، لازم است گزارش‌ اقدام‌ها برای پایش ماهانه به مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی اعلام شود و این مدیریت در بازه‌های زمانی سه ماهه اثربخشی اجرای آن را بررسی و گزارش کند.

کد خبر 287666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =