اتحاد و ائتلاف؛ راهکاری برای توانمندسازی شرکت‎های E&P ایرانی

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اتحاد و ائتلاف شرکت‎های E&P ایرانی را راهکاری برای توانمندسازی این شرکت‎ها و حضور فعال‎تر آنان در بخش بالادست صنعت نفت ایران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدصالح هندی، امروز (شنبه، چهارم اسفندماه) در نشست تخصصی «چشم‌انداز صنعت نفت و گاز ایران؛ سناریوهای پیش رو»، روند تلاش‌های وزارت نفت برای توانمندسازی بخش خصوصی در بالادست صنعت نفت را تشریح و احراز صلاحیت شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی را در سال‌های اخیر اقدامی در همین راستا عنوان کرد.

وی یکی از اصلی‌ترین الزام‌های توانمندسازی این شرکت‌ها را ایجاد اتحادهای راهبردی و برقراری همکاری و ائتلاف بین این شرکت‌ها عنوان کرد و افزود: زنجیره ارزش بالادستی صنعت نفت دیربازده، اما پربازده است و شرکت‌های E&P می‌توانند با اتحاد با یکدیگر بیش از گذشته در بخش اکتشاف (E) تمرکز کنند.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: به همین منظور مدیریت اکتشاف با اخذ مجوز از هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران بر آن است با برگزاری مناقصه محدود، تعدادی از بلوک‌های اکتشافی را به شرکت‌های ایرانی واگذار کند.

به گفته وی، بسیاری از شرکت‌های E&P ایرانی توان مالی و فنی لازم را برای ورود به این بلوک‌ها دارند.

هندی اظهار کرد: تاکنون هیچ بلوک اکتشافی به بخش خصوصی کشور واگذار نشده است و این اقدام می‌تواند در افزایش نقش‌آفرینی بخش خصوصی در صنعت نفت موثر باشد.

کد خبر 287682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =